کد خبر: ۲۱۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹

فرار بازرگانان ایرانی از گرجستان

بازرگانان ایرانی در سه ماه اخیر از گرجستان فرار میکنند. به گفته محمود داور ، رئیس مرکز توسعه همکاری های تجاری ایران و گرجستان، 1.7 هزار بازرگان ایرانی گرجستان را ترک کردند و پروژه های مختلف را بستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بازرگانان ایرانی در سه ماه اخیر از گرجستان فرار میکنند. به گفته محمود داور ، رئیس مرکز توسعه همکاری های تجاری ایران و گرجستان، 1.7 هزار بازرگان ایرانی گرجستان را ترک کردند و پروژه های مختلف را بستند. حساب های بانکی بیش از 150 ایرانی مسدود شد. دلیل این فراری در این است که در اوایل ماه جولای ، گرجستان رژیم بدون روادید را با ایران به طور یکجانبه لغو کرد. با وجود این که تفلیس قصد خود به مرتب سازی سیاست مهاجرت را دلیل این اقدام اعلام کرد کارشناسان نتایج پیشنهاد های واشنگتن را در این کار می بینند.

به گزارش تابناک به نقل از صدای روسیه، مقامات سابق گرجستان آزادسازی حداکثر سیاست روادید اجرا کرده اند. شهروندان 121 کشور، از جمله شهرونداد ایران بدون ویزا وارد گرجستان می شدند. این رژیم بدون روادید باعث انتقادات شرکای غربی شد که معتقد بودند که تفلیس توانایی نظارت کردن بر رفت و آمد اتباع نامطلوب ندارد. الان وزارت امور خارجه گرجستان این مسئله را به طور دقیق مطالعه می کند.
ایران اولین و تنها کشوری شد که تحت این تحریم قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین