کد خبر: ۲۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

اسد: مردم بخواهند نامزد انتخابات می‌شوم

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه بحران سوریه تنها از طریق مذاکره با مخالفان پس از خلع سلاح آنها قابل حل است اعلام کرد که آماده است در صورت تمایل مردم سوریه برای انتخابات آتی نامزد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل گفت: هرگونه مذاکره با مخالفان سوریه تنها به شرطی انجام خواهد شد که سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

اسد همچنین به برخی اشتباهات توسط افراد در دولتش اذعان داشت و گفت: همه ما اشتباه می‌کنیم، حتی رئیس‌جمهور هم اشتباه می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: به عقیده من حل بحران سوریه از طریق مذاکره با گروه‌های مسلح امکان پذیر نیست اما مذاکره با مخالفان سیاسی ممکن و شدنی است.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد که سلاح خود را بر زمین گذاشته و به زندگی عادی بازگردد در آن زمان ما می‌توانیم مساله مذاکره با این افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که نسبت به سرنوشتش در سوریه احساس نگرانی نمی‌کند و همین احساس عدم نگرانی است که باعث شده وی در طول دو سال و نیم بحران سوریه با خانواده‌اش در این کشور بماند.

وی با تاکید بر اینکه ملت سوریه همواره از وی حمایت کرده و پشت او قرار گرفته‌اند اعلام کرد: برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در سوریه آماده است.

اسد گفت: اگر احساس کنم که بیشتر مردم سوریه با نامزدی من در انتخابات ریاست جمهوری آینده موافقند، آماده‌ام تا در انتخابات نامزد شوم.

وی در ادامه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه دو ماه پیش از پایان دوران ریاست جمهوری وی در سال 2014 میلادی برگزار خواهد شد.

اسد درباره حوادثی که در سوریه رخ می‌دهد ضمن مسئول دانستن نیروهای وابسته به القاعده در قبال جنایت‌های جاری در کشورش، از کمک‌های مالی عربستان و قطر و کمک‌های لجستیکی ترکیه به این گروه‌ها به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین درباره حمله شیمیایی 21 اوت در نزدیکی دمشق بار دیگر تاکید کرد که دولت وی هیچ نقشی در این حمله نداشته است. اسد گفت: تصویری که شما از من به عنوان قاتل مردم خودش ساخته‌اید، اشتباه و نادرست است. مقام‌های غرب که می‌گویند نیروهای اسد مقصر این حمله هستند به القاعده بیشتر از من اعتماد دارند.

به گزارش ایسنا، اسد پیش از این نیز در مصاحبه‌ای با تلویزیون ترکیه ضمن انتقاد شدید از مقامات آنکارا اعلام کرده بود که ترکیه به خاطر حمایت‌هایش از تروریست‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین