کد خبر: ۲۱۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

در پنج ماهه امسال رخ داد: مرگ 173 تن بر اثر مسمومیت با گاز

در پنج ماهه امسال 173 تن بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، 15.6 درصد کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماهه امسال از کل متوفیات مسمومیت با گاز 115 تن مرد و 58 تن زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل 150 تن و تعداد زنان 55 تن بود.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با 35، مرکزی با 15، فارس با 13 و خراسان‌رضوی با 12 فوتی بیشترین آمار متوفیات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته‌اند. همچنین آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز در استان‌های دیگر عمدتاً کمتر از 10 تن و در بسیاری از استان‌ها صفر بود.

در مردادماه امسال نیز آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور 41.4 درصد کاهش یافت و از 29 تن در مرداد پارسال به 17 تن در مرداد امسال رسید.

این گزارش با تأکید بر اینکه آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم هر سال به دلیل برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی، بیشتر از نیمه اول سال است، می افزاید: در سال گذشته 697 تن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که از این تعداد تنها 212 مورد مربوط به نیمه اول سال بوده و 485 تن دیگر در نیمه دوم سال جان خود را بر اثرگاز گرفتگی از دست داده‌اند.

به بیان دیگر به طور میانگین آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بیش از دو برابر نیمه اول است. آنچنان که در سال 1390 نیز از 965 فوتی ناشی از مسمومیت با گاز 274 تن در نیمه اول و 691 تن در نیمه دوم جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین در سال 1391 بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز با 135 فوتی در دی‌ماه و در سال 1390 نیز با 150 فوتی در بهمن‌ماه ثبت شده است.

بر اساس این آمارها، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان هشدار داد: با توجه به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال، در نصب وسایل گرمایشی و تجهیزات مورد نیاز و نیز بررسی دودکش‌ها و رفع موانع احتمالی دقت لازم را داشته باشند و با رعایت استانداردها مانع بروز حوادث تلخ و ناگوار شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین