کد خبر: ۲۱۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

انتقادات شدید رییس سازمان استاندارد از مسوولان دولت قبل

رییس سازمان ملی استاندارد از اقدامات غیر قانونی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهوری دولت دهم در حوزه استاندارد به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نظام الدین برزگری امروز یکشنبه درنشستی با اشاره به این‌که سازمان استاندارد در هشت سال گذشته شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشت گفت: بنده دبیر شورای عالی استاندارد بودم اما بدون اطلاع من وزیر و مسوول مربوطه به شورا پیشنهاد می داد و شاهد بودیم که این پیشنهاد به صورت مصوبه تعویق نصب دو ایربگ روی خودروهای داخلی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی افزود: در آخرین مورد بنده اعلام کردم که دیگر مصوبات غیر قانونی را اجرا نمی کنم و تبعات این کار را نیز پذیرفتم.

برزگری تصریح کرد: طبق قانون قبلی از ابتدای مهر ماه امسال باید 80 درصد ازخودروهای تولید داخل به دو ایربگ مجهز می شدند و 20 درصد مابقی نیز تا پایان سال دو ایربگ روی آن‌ها نصب شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با انتقاد شدید از رییس جمهور سابق گفت: بنده به عنوان رییس سازمان استاندارد نمی توانستم با رییس جمهور دیدار کنم، بعد مدیر خودروساز می رفت و با رییس جمهور دیدار می کرد و مصوبه دلخواهش را می گرفت. متاسفانه در هشت سال گذشته رییس جمهور کشور یک بار هم به سازمان استاندارد سر نزد و درهمایش‌های روز جهانی استاندارد شرکت نکرد.

با وزیر اسبق صنایع و معادن اختلافات زیادی داشتم

وی همچنین از اختلافات گسترده خود با محرابیان، وزیر اسبق صنایع و معادن خبر داد و گفت:‌ در سال 1389 اعلام کردم که پنج خودرو غیر استاندارد است و مردم این خودروها را نخرند. آقای محرابیان به من زنگ زد و گفت این حرف را تکذیب کنم که من گفتم این کار را نمی کنم. وی نیز به من گفت فردا سر کار نیا چون برکنار شده‌ای. من هم گفتم هر کاری دلت می خواهد بکن و همان موقع گوشی را خاموش کردم.

برزگری با اشاره به این که در حال حاضر برخی خودروهای تولیدی از رده خارج محسوب می شوند گفت: در چند سال گذشته برخی بداخلاقی‌های مسوولان را تحمل کردیم اما دیگر زیر بار این نوع مصوبات نمی رویم.

پلیس سرعت اتوبوس سانحه دیده در اتوبان تهران قم را اشتباه محاسبه کرد

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به این‌که تا زمانی که در بازار خودرو انحصار وجود داشته باشد و جلوی واردات را بگیریم استاندارد و کیفیت خودروهای داخلی درست نمی‌شود تاکید کرد: پلیس در زمینه اعلام سرعت دقیق اتوبوسی که چند وقت پیش دچار سانحه شد اشتباه کرده است. پلیس سرعت متوسط اتوبوس اسکانیا را 93 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد در حالی که محاسبات ما نشان می دهد سرعت اتوبوس در لحظه تصادف بیش از 130 کیلومتر بر ساعت بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مدام اعلام می کنند که عامل تصادف دو اتوبوس اسکانیا ترکیدگی لاستیک بوده است در حالی این موضوع هنوز ثابت نشده و هفت کارگروه برای بررسی دلایل این سانحه تشکیل شده‌اند.

آلودگی سرنگ‌های موجود در بازار منتفی است

برزگری همچنین با بیان این‌که موضوع آلوده بودن سرنگ‌های موجود در بازار منتفی است افزود: در مورد پنج برند سرنگ مشکلاتی از نظر فیزیکی و ذرات موجود در آن‌ها وجود داشت که ما این موضوع را به وزارت بهداشت اعلام کردیم و دو برند از بازار جمع‌آوری شدند و درباره سه برند دیگر به بیمارستان‌ها اطلاع رسانی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین