کد خبر: ۲۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

دستگیری زورگیران غرب و جنوب‌غرب پایتخت

کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ زورگیران مناطق غرب و جنوب غرب تهران را دستگیر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  فردی در پنجم تیرماه امسال با مراجعه به کلانتری 119 مهرآبادجنوبی اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی رنگ در 25 خردادماه مورد زورگیری قرار گرفته و سارقان در حین سرقت، وی را از ناحیه دست چپ مورد اصابت ضربه چاقو قرار داده که به علت شدت جراحت به بیمارستان منتقل و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور بازپرس شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی در ساعت 22:30 سوار یک دستگاه پراید مشکی با سه سرنشین جوان شدم که در بین راه درگیر شدیم و آنها با زدن چاقو به بازوی دست چپم و تهدید، اقدام به گرفتن وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم کردند، شدت جراحت وارده به حدی بود که پس از انتقال به بیمارستان، بلافاصله مورد عمل جراحی قرار گرفتم.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، بررسی سرقت‌های مشابه در دستور کار اداره پنجم قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چهار سارق زورگیر که با یک دستگاه خودرو پرایدمشکی اقدام به زورگیری در منطقه شهر ری کرده بودند. متهمان در ششم تیرماه توسط کارآگاهان پایگاه نهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ دستگیر شدند. تصاویر متهمان به رؤیت مالباخته رسید و او نیز سه تن از متهمان را به عنوان سارقان زورگیر مورد شناسایی قرار داد.

با توجه به اهمیت موضوع و احتمال وقوع سرقت‌های مشابه توسط متهمان، هماهنگی‌های لازم انجام و متهمان برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفتند.

شاکی پایگاه نهم آگاهی که در زمان متواری‌شدن متهمان موفق به یادداشت شماره پلاک خودرو متهمان شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: اول تیرماه در ساعت 23 در اتوبان بهشت زهرا، به سمت شمال سوار یک پراید مشکی به شماره مشخص با سه سرنشین شدم که یک نفر از آنها که در صندلی عقب ماشین نشسته بود، مرا با چاقو تهدید کرد و گوشی تلفن همراه و 45 هزار تومان پول همراهم را گرفت و مرا در خروجی آزادگان به رجایی پیاده کرد و متواری شدند.

متهمان به نام‌های عباس 32 ساله، عارف 18 ساله، پیمان 22 ساله و حسین 26 ساله که پس از شناسایی توسط مالباختگان چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از این دو مالباخته و ارتکاب سرقت‌های مشابه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران اعتراف کردند.

عباس (صاحب خودرو پراید) در حالی که در اظهاراتش مدعی بود از تمامی سرقت‌ها تنها مبلغ 100 هزار تومان به او رسیده، در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در سرقت‌ها من راننده بودم. حسین در صندلی عقب می‌نشست و مسافران را زورگیری می‌کرد و پیمان و در چند سرقت نیز عارف در صندلی جلو می‌نشستند.

پیمان نیز در اعترافاتش ضمن بیان این موضوع که صحبت‌های عباس درباره 100 هزار تومان دروغ است، در حضور عباس به کارآگاهان گفت: "عباس دروغ می‌گوید، پیشنهاد سرقت‌ها توسط خودش به ما داده شد و او پیشنهاد کرد که با ماشین وی اقدام به زورگیری کنیم، در تمامی سرقت‌ها، عباس به بهانه اینکه ماشین متعلق به او است، یک سهم بیشتر از همه بر می‌داشت".

با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت‌های مشابه، بررسی سرقت‌های به شیوه "زورگیری از مسافران" و با یک دستگاه خودرو پراید مشکی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " در میدان آزادی در ساعت 22:00 به دنبال سوارشدن به تاکسی بودم که یک دستگاه پراید مشکی با سه سرنشین جوان برای من ایستاد و من سوار شدم. پس از سوارشدن از جای آثار شکستگی روی سرهایشان متوجه خطر شدم تا اینکه به میدان صادقیه رسیدیم، درخواست پیاده‌شدن از ماشین را داشتم اما سرنشین صندلی عقب و جلو چاقوهای خودشان را در آوردند و شروع به تهدیدم کردند و پس از سرقت وجوه نقد و تلفن‌همراهم، مرا در خیابان ستارخان – نبش شیخ فضل الله از ماشین پیاده و به سرعت از محل دور شدند".

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اعترافات صریح متهمان درباره سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پرایدمشکی مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید و ... قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین