کد خبر: ۲۱۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

چه کسی پرنسس دایانا را کشت؟/تصاویر

افشای تصاویر و اطلاعات جدید در مورد مرگ پرنسس دایانا احتمال دست داشتن نیروی ویژه ارتش بریتانیا در مرگ وی و عمدی بودن تصادف را تقویت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک ماه پس از آنکه پلیس انگلیس از به دست آوردن اطلاعات جدیدی در مورد مرگ پرنسس دایانا عروس سابق خاندان سلطنتی انگلیس خبر داد، روزنامه «دیلی‌میل» امروز تصاویر و مدارکی را منتشر کرده که احتمال دست داشتن تک‌تیراندازها و یگان ضربت نیروهای ویژه انگلیس (اس‌ای‌اس) در مرگ وی را قوت می‌بخشد.

«دایانا» شاهزاده ولزی بود که در سال 1981 با پرنس «چارلز» ولیعهد کنونی خاندان سلطنتی انگلیس ازدواج کرد. وی 15 سال بعد در سال 1996 در اقدامی جنجالی از شاهزاده چارلز جدا شد و به ارتباط خود با خاندان سلطنتی پایان داد. وی یک سال بعد در پاریس به همراه «دودی الفاید» سرمایه‌دار مصری در یک سانحه رانندگی در پاریس کشته شد.

مرگ دایانا جنجال بسیاری به راه انداخت و برخی نیز خاندان سلطنتی را به قتل وی متهم کردند. با این حال گزارش‌های رسمی همواره مست بودن راننده خودرو و تلاش آن‌ها برای دور شدن از خبرنگارانی که آن‌ها را دنبال می‌کردند، علت بروز سانحه اعلام کرده‌اند.

یکی از تصاویری که روزنامه دیلی‌میل امروز منتشر کرده، دو تک‌تیرانداز را نشان می‌دهد که روی یک پل دراز کشیده و خودروهای عبوری از اتوبان را نشانه رفته‌اند. اما نکته اینجاست که این تصویر به یک منطقه جنگی مربوط نیست، بلکه عکسی است که در یکی از مناطق عمومی ولز گرفته شده است. این تصویر یکی از 90 عکس و اسناد محرمانه‌ای است که از رایانه شخصی یکی از تک‌تیراندازهای نیروهای ویژه ارتش انگلیس به دست آمده است.

این تک‌تیرانداز که در رسانه‌های انگلیسی از وی تحت عنوان «سرباز اِن» یاد می‌شود، زمانی به همسر خود گفته بوده است که اعضای «نیروی هوایی ویژه» انگلیس ترتیب مرگ پرنسس دایانا را داده‌اند.

دیلی‌میل گزارش داده است که این تصاویر و اسناد در اختیار پلیس انگلیس قرار گرفته و تحقیقات در مورد آن‌ها آغاز شده است.



بنا بر این گزارش، این سرباز که زمانی هم در افغانستان خدمت کرده، با ارسال ایمیل‌هایی به همسر وقت خود، اطلاعات محرمانه‌ای از جمله نحوه انجام عملیات‌ها و زمان آن‌ها را به وی می‌گفته است. وزارت دفاع انگلیس به همین و به اتهام نگهداری اطلاعات محرمانه نیروهای ویژه، تحقیقاتی را در مورد وی آغاز کرده است.

تصویری که دیلی‌میل منتشر کرده، احتمالا مربوط به یکی از تمرین‌های نیروهای ویژه برای هدف قرار دادن خودروهای عبوری با سرعت بالاست. نیروی ویژه انگلیس از این روش برای مقابله به بمب‌گذاران یا آدم‌رباهایی که با سرعت بالا در حال فرار هستند، استفاده می‌کند.

«سیمون مک‌کی» وکیل «محمد الفاید» پدر «دودی‌الفاید» (معشوق دایانا) با نگران‌کننده خواندن این تصاویر گفته، خواستار توضیحات ارتش در این مورد شده است. با این حال وزارت دفاع انگلیس تاکنون از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

«سرباز اِن» زمانی مدعی شده است که یک عضو سابق یک واحد زبده ارتش انگلیس مسئولیت ترور دایانا را عهده‌دار شده است. به گفته وی این گروه با یک خودروی سفیدرنگ و موتور سیکلت به «هنری پائول» راننده دایانا و فاید نزدیک شده و نوری کورکننده را در چشم وی تابانده‌اند. «سرباز اِن» اکنون این اظهارات خود را انکار می‌کند. وی اخیرا بیانیه‌ای داده و همسر سابق خود را متهم کرده است که قصد دارد برای او دردسر درست کند.

وکیل خاندان فاید و همسر سابق «سرباز اِن» از نحوه رسیدگی به این پرونده در پلیس انگلیس انتقاد کرده و گفته است «فیلیپ ایستون» سربازرس این پرونده صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد. وی نقش زیادی در تنظیم گزارشی داشته است که مرگ دایانا را ناشی از یک حادثه و نه یک قتل اعلام کرده است.



سخنگوی پلیس اسکاتلندیارد در واکنش به این اظهارات اعلام کرده است که نیروهای این سازمان با دقت در حال بررسی مدارک جدید هستند و «مارتین هیویت» که در گزارش پیشین نقشی نداشته، سرپرستی تحقیقات را بر عهده دارد.

گفته می‌شود «سرباز اِن» اولین بار ادعای خود در مورد قتل دایانا را در سال 2008 و زمانی که شاهزاده ویلیام (فرزند ارشد چارلز و دایانا) برای گذراندن یک دوره ویژه رانندگی به شعبه مرکزی یگان ویژه مراجعه کرده بود، مطرح کرده است.

در آن زمان پس از آنکه همسر «سرباز اِن» از مرگ مادر ویلیام در یک سانحه تراژیک ابراز تاسف کرده، «سرباز اِن» مدعی شده است که «این کار «اس‌ای‌اس» بود».

همسر سرباز اِن می‌گوید که وی گفته است اعضای یک تیم ضربت «اس‌ای‌اس» به راننده خودرو نزدیک شده و با تاباندن نوری قوی در چشم وی، او را از مسیر منحرف کرده‌‌اند. پس از این کار، خودرو با یک ستون برخورد کرده است. سه سرنشین خودرو در این سانحه کشته شده‌اند.



مادر زن «سرباز اِن» هم در سال 2011 نامه‌ای هفت صفحه‌ای در مورد تهدیدات این سرباز علیه دخترش منتشر کرد. این نامه در یکی از جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده گروهبان «دنی نایتینگل» که به نگهداری غیرقانونی تسلیحات متهم بود، قرائت شد. وی در صفحه هفت از این نامه به ادعای «سرباز اِن» در مورد مرگ پرنسس دایانا اشاره کرده است. انتشار این نامه به بازداشت «سرباز اِن» منجر شده است.

پلیس اسکاتلندیارد در حال حاضر، تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده و گفته می‌شود همسر «سرباز اِن» در بازجویی‌ها شرحی «دقیق و قانع‌کننده» از اظهارات همسر سابقش ارائه کرده است.

به گزارش فارس،شرح نحوه کشتن مبارزان افغان، توضیح در مورد عملیات‌های ارتش انگلیس و جزئیات محرمانه دیگر از جمله مواردی بوده است که در ایمیل‌های ارسالی «سرباز اِن» به همسرش عنوان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
neo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
2
24
کار خود خاندان سلطنتی هستش!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین