کد خبر: ۲۱۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

دو سـوم نمایندگان مجلـس یارانه می‌گیـرنــد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اگر قرار است حذف یارانه‌های دهک‌های بالای جامعه اتفاق بیفتد باید این کار از نمایندگان مجلس و وزرا آغاز شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس در اردبیل اظهار داشت: ما از روز اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بر سبک و سیاق فعلی ایرادی را وارد می‌دانستیم چرا که باید طبقات پایین جامعه از یارانه برخوردار شوند نه اینکه گردن کلفت‌ها بخواهند از این  طریق پولی به جیب بزنند.

وی عنوان کرد: اگر از روز اول هدفمندی یارانه‌ها درست اجرا می‌شد امروز مشکلات متعدد را نداشتیم در حالی که ضرورت دارد اقشار آسیب‌پذیر که میزان درآمد‌شان کمتر از 100 هزار تومان است از این مزیت برخوردار باشند.

این نماینده مجلس افزود: بنده معتقدم نه تنها به دهک بالای جامعه یارانه پرداخت نشوند بلکه باید پنج دهک بالای جامعه در پرداخت یارانه انصراف داده و یا حذف شوند و پنج دهک پایین جامعه نیز به زوج و فرد تقسیم شود تا سه دهک پایین یارانه بیشتر و 2 دهک متوسط  یارانه به مراتب کمتر از آن‌ها دریافت کنند.

حقیقت‌پور ادامه داد: به جای این پرداختی‌ها باید در حوزه درمان با تخصیص یارانه طوری عمل کنیم که همه از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ویژه در مناطق روستایی و دور‌افتاده بهره‌مند شوند.

وی دریافتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را بسیار ناچیز و غیر‌قابل تامین در زندگی و معیشت روزانه توصیف کرد و گفت: به جای دادن یارانه به گردن ‌کلفت‌ها که ماهانه درآمدی بیش از چهار، پنج میلیون تومان دارند باید اقشار آسیب‌پذیر روستایی و مناطق محروم از این مزیت بهره‌مند شوند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:‌ دولت و مجلس مصمم به حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه هستند و بنده پیشنهاد می‌کنم در آن تمام نمایندگان مجلس اعضای دولت، وزرا، روسای سازمان‌ها و استانداران و فرمانداران در اولویت باشند.

حقیقت‌پور با اظهار تعجب از اینکه دو سوم نمایندگان  مجلس یارانه فعلی را دریافت می‌کنند، گفت: باید سیستم را به گونه‌ای  تعریف کنیم تا نمایندگان مجلس در انتخابات که انتخاب می‌شوند خود به خود یارانه‌شان قطع شود.

وی تصریح کرد: بنده پرداخت یارانه نه تنها به دهک بالا را صلاح نمی‌دانم بلکه معتقدم تا برای پنج دهک پایین این پرداختی صورت گیرد.

این نماینده مجلس رقم دریافتی مشمول حذف را 2.5 میلیون تومان درآمد ماهانه اعلام کرد و گفت: بعضی‌ها که 2.5 میلیون حقوق می‌گیرند و یا درآمد دارند نباید از این یارانه ناچیز بهره‌مند شوند.

از پرونده خاتمی اطلاع ندارم

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد پرونده خاتمی در خصوص اظهارات اخیر که به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شده است، یادآور شد: در این زمینه اطلاعی ندارم.

وی به نشست دیروز با وزیر امور خارجه در خصوص سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و ادامه داد: نمره رئیس جمهور و وزرا در این سفر 18 است.

حقیقت‌پور به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و اذعان داشت: اختلاف اوباما و رژیم صهیونیستی و غالب شدن دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غنی‌سازی انرژی هسته‌ای به شکل بومی و سرزمینی از دستاوردهای این سفر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین