کد خبر: ۲۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۴ - ۰۸:۵۷

اروپا اظهارات احمدی نژاد را محکوم کرد

آفتاب‌‌نیوز : در بيانيه سران اتحاديه اروپا آمده است که کشوری که خود را عضوی مسئوليت پذير و دارای بلوغ سياسی در جامعه جهانی بداند نمی تواند خواسته ای همچون آنچه رئيس جمهور ايران در سخنرانی خود بيان کرده مطرح کند.

احمدی نژاد طی سخنرانی در نشستی با عنوان "جهان بدون صهيونيسم" که با شرکت نمايندگان چند گروه فلسطينی، اعضای جمعيت موسوم به دفاع از ملت فلسطين و اعضای اتحاديه انجمنهای ‌اسلامی دانش آموزان در تالار اجتماعات وزارت کشور ايران برگزار شده بود ابراز اطمينان کرده که "موج جديدی که در فلسطين به راه افتاده است و موج معنويت و بيداری در دنيای اسلام، بزودی اين لکه ننگ (يعنی اسرائيل) را از دامان دنيای اسلام پاک خواهد کرد".

دولتهای غربی اظهارات رئيس جمهور ايران را تأييدی بر نگرانی غرب نسبت به برنامه هسته ای آن کشور دانسته اند.

همزمان با تنظيم بيانيه ای در محکومت اظهارات آقای احمدی نژاد در نشست سران اتحاديه اروپا، سفيران و کارداران ايران در کشورهای بريتانيا، فرانسه، اسپانيا، آلمان و روسيه به وزارتخانه های امورخارجه اين کشورها احضار شدند تا مراتب ناخشنودی نسبت به اظهارات رئيس جمهور ايران به آنان ابلاغ شود.

وزارت خارجه کانادا نيز اعلام کرده که قصد احضار سفير ايران را دارد و آريل شارون نخست وزير اسرائيل خواهان اخراج ايران از سازمان ملل متحد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین