کد خبر: ۲۱۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵

مرگ ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگي در پنج ماه اول سال

سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: ‌در پنج ماهه نخست سال جاري ۶۱۲ نفر بر اثر غرق شدگي در كشور جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد ۵۱۵ نفر مرد و ۹۷ نفر ديگر زن بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اين سازمان اعلام كرد: در پنج ماهه نخست سال جاري آمار مرگ بر اثر غرق شدگي در كشور ۱.۹ درصد كاهش يافته است. بر اساس آمارهاي موجود تعداد متوفيات ناشي از غرق شدگي در مدت مشابه سال قبل ۶۲۴ نفر بوده كه ۵۱۲ نفر از آنان مرد و ۱۱۲ نفر زن بودند.

طبق اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور در اين مدت استان هاي مازندران با ۱۴۷ فوتي، خوزستان با ۹۱ فوتي و گيلان با ۵۶ فوتي بيشترين آمار تلفات ناشي از غرق شدگي را داشتند؛ اين سه استان در مجموع با ۲۹۴ فوتي، ۴۸ درصد از كل آمار تلفات غرق شدگي كشور را دربرمي گيرند.

بر اساس اين گزارش در پنج ماهه امسال استان هاي سمنان با يك فوتي و زنجان و خراسان شمالي هر يك با دو فوتي كمترين آمار مرگ بر اثر غرق شدگي را داشته اند ضمن آنكه اين آمار در استان هاي خراسان جنوبي و قم صفر بوده است.

در مرداد ماه امسال نيز ۱۸۹ نفر بر اثر غرق شدگي جان باختند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش يك درصدي مواجه بوده همچنين در پنج ماهه امسال، مردادماه بيشترين آمار را در تلفات غرق شدگي داشته است.

سازمان پزشكي قانوني كشور يادآور شد در سال گذشته يكهزار و ۷۴ نفر بر اثر غرق شدگي در كشور جان خود را از دست داده اند كه ۸۹۲ نفر آنان مرد و ۱۸۲ ديگر زن بودند.

به گزارش ایرنا،همچنين در مرداد ماه سال گذشته با ۱۹۱ فوتي بيشترين و آذر ماه با ۳۰ مورد كمترين آمار تلفات غرق شدگي را داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین