کد خبر: ۲۱۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

هشدار اپک نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی

رهبران شرکت کننده در نشست سالانه سازمان همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه (اپک) در بیانیه نهایی وعده دادند با اجرای سیاست‌های اقتصاد کلان، کندی رشد اقتصادی و تجارت جهانی ضعیف‌تر را جبران می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مقامات شرکت کننده از 21 کشور در نشست بالی اندونزی اعلام کردند که رشد جهانی بسیار ضعیف بوده و ریسک‌های نزولی به قوت خود باقی هستند. تجارت جهانی نیز ضعیف شده و دورنمای اقتصادی نشان می‌دهد رشد احتمالا کمتر از حد مطلوب خواهد بود.

این بیانیه تنها یک روز پس از گزارش بانک جهانی که دورنمای رشد اقتصادی برای چین و بیشتر کشورهای شرق آسیا را کاهش داد، منتشر شد. این وام دهنده مستقر در واشنگتن پیش بینی کرد که شرق آسیا 7.1 درصد در سال 2013 و 7.2 درصد در سال 2014 توسعه پیدا می‌کند که پایین‌تر از نرخ 7.8 و 7.6 درصد برآورد شده در گزارش قبلی‌اش بود.

همچنین بانک جهانی پیش بینی کرد اقتصاد چین 7.5 درصد در سال جاری رشد می‌کند که پایین‌تر از نرخ 8.3 درصدی پیش بینی شده در گزارش آوریل این وام دهنده و همچنین پایین‌تر از نرخ 7.75 درصد برآورد شده از سوی صندوق بین المللی پول است. رشد این کشور در سال آینده نیز 7.7 درصد برآورد شد که 0.3 درصد کمتر از پیش بینی قبلی بود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در این نشست گفت: تاکنون این منطقه نیروی محرک توسعه جهانی به شمار می‌رفت اما جدیدترین آمار نشان می‌دهد که نرخ رشد کندتر یا متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: اگر چه بدترین مرحله بحران پشت سر گذاشته شده اما نمی‌توان احیای سریعی برای اقتصاد جهانی انتظار داشت.

رییس جمهور روسیه خواستار بازبینی سیاست بلندمدت توسعه اقتصادی، پرداختن به رشد بخش تولید و ساخت، کیفیت بهتر مشاغل و اصلاحات ساختاری از سوی اقتصادهای جهان شد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسی آر.تی، تعطیلی دولت آمریکا جدیدترین مانعی است که بر احیای اقتصاد جهانی سایه افکنده است. این تعطیلی در پی اختلاف کاخ سفید و کنگره در مورد لایحه بودجه سال مالی جدید آغاز شده و همچنان ادامه دارد در حالیکه شمارش معکوس رسیدن دولت این کشور به سقف استقراض 16.7 تریلیون دلار نیز آغاز شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین