کد خبر: ۲۱۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷

تداوم همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی

روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به خبر نادرست برخی رسانه ها در خصوص دستور وزیر نفت برای توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی بیانیه ای را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غییری در سیاست های وزارت نفت در زمینه همکاری فنی اقتصادی و تجاری با شرکتهای خصوصی ایجاد نشده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (mop)، در این بیانیه که امروز ( ١٦ مهر ) به امضای دکتر اکبر نعمت اللهی، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت منتشر شده، اعلام شد: تغییری در سیاست های وزارت نفت در زمینه همکاری فنی اقتصادی و تجاری با شرکتهای خصوصی ایجاد نشده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شایان ذکر است که در بخش تجاری تنها شرط امکان معاملات، توان بخش خصوصی در انجام تعهدات مالی است و شرکتهای خصوصی می توانند با توجه به توان خود نسبت به خرید نفت و ایجاد تعهدات اقدام کنند.

بر پایه این گزارش ،پیش از این منصور معظمی، سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز اعلام کرده بود: افزایش ارتباطات بین الملل وزرات نفت با شرکت‌های معتبر خارجی به معنی حذف بخش خصوصی از صنعت نفت نیست. وزارت نفت از همه پتانسیل بخش خصوصی داخلی در بخش‌های مختلف صنعت نفت استفاده می‌کند،البته این همکاری در چارچوب قوانین و مقررات این وزارتخانه خواهد بود.

همچنین قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته بود: وزارت نفت از همکاری بخش خصوصی در زمینه فروش نفت و سایر فرآورده های نفتی در صورتی که بتوانند نفت را خریداری، وجه آن را منتقل و در بازار بفروشند، استقبال می کند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین