کد خبر: ۲۱۳۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴

اردوغان تكذيب كرد

رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اخبار منتشر شده توسط برخي از رسانه هاي جمعي اين كشور مبني بر افزايش اختيارات نيروهاي انتظامي تركيه در پي اعتراضات ضددولتي را تكذيب كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ب برخي از رسانه هاي جمعي تركيه پيش از اين اخباري مبني بر اينكه دولت تركيه در پي اعتراضات ضد دولتي در اين كشور كه تمامي تركيه را فراگرفت در صدد افزايش اختيارات نيروهاي انتظامي اين كشور است ، منتشر كرده بودند. 

اين رسانه ها نوشتند كه دولت آنكارا در پي دادن اختياراتي است كه به پليس اين كشور امكان مي دهد تا افرادي را كه احتمال شركت در تظاهرات و اقدامات ضد دولتي دارند، بدون داشتن نياز به حكم دادگاه و دادستان، بتواند به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت بازداشت كند. 

اردوغان امروز - سه شنبه - در گفت وگو با خبرنگاران گفت : دولت آنكارا قصد ندارد كه اختيارات پليس اين كشور را افزايش دهد و اين ادعاها از سوي برخي از رسانه ها مطرح شده است. 

روزنامه حريت، در شماره روز يكشنبه خود در اين باره نوشت ، دولت آنكارا در نظر دارد به زودي بسته اصلاحاتي نيز براي افزايش اختيارات پليس ارائه دهد. 

به گزارش ايرنا و به نوشته اين روزنامه، اين بسته با همكاري مشترك وزارت كشور و دادگستري تركيه آماده مي شود و قرار است افراد، دستجات، گروهها و سازمانهايي كه احتمال و توان ايجاد ناآراميها و برگزاري تظاهرات و به حركت درآوردن قشرهاي مردمي را دارند، زير نظر گرفته شده و فعاليت آنها با گزارش هاي اطلاعاتي دنبال شود. 

در صورتي كه با گزارش هاي اطلاعاتي احتمال به حركت در آمدن اين نيروها افزايش يابد، پليس قبل از وقوع حادثه، طي عملياتي خواهد توانست سركرده ها و رهبران اين حركتها را بدون نياز به حكم قضايي براي يك دوره مشخص ۱۲ تا ۲۴ ساعت دستگير كند. 

در دوره اخير حركتهاي سياسي به رقابتهاي فوتبال نيز كشيده شده است و گفته مي شود در قالب افزايش اختيارات پليس، موضوع مداخله پيش از وقوع حادثه در مورد طرفداران تيم ها نيز مطرح خواهد بود. 

در اين بسته همچنين براي آندسته از افرادي كه در تظاهرات با استفاده از كوكتل مولوتف (بمب هاي دست سازآتش زا) و افرادي كه در جريان تظاهرات به اموال مردم و دولت خسارت وارد مي كنند، مجازات هاي سختي در نظر گرفته شده و به عنوان نمونه براي افرادي كه از كوكتل مولوتف استفاده مي كنند، مجازاتي بين سه الي پنج سال زندان مورد نظر است. 

در بسته افزايش اختيارات پليس همچنين دستگيري افرادي كه به دفعات در ايجاد آشوب هاي اجتماعي نقش داشته اند، نيز مد نظر است تا آنها پيش از مشاركت در حركت ضد دولتي و يا تظاهرات احتمالي گروههاي مختلف تحت نظر گرفته شوند، تا نيروي پليس بتواند با حاكميت بيشتري تظاهرات را مديريت كند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین