کد خبر: ۲۱۳۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶

اعزام دومین گروه بازرسان سازمان ملل به سوریه

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که به زودی دومین گروه از بازرسان شیمیایی را به سوریه اعزام می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روز سه شنبه از تصمیم اعزام دومین گروه از بازرسان شیمیایی به سوریه برای مشارکت در انجام تحقیقات در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه و امحای آن خبر داد.

قرار است دومین گروه بازرسان به نیروهای مستقر در سوریه که از آغاز ماه جاری میلادی وارد این کشور شده‌اند، ملحق شده و با نظارت سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی تمام پایگاه‌های تولید وذخیره سلاح‌های شیمیایی را در اوایل ماه نوامبر منهدم سازند.

عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه از روز یکشنبه آغاز شد و قرار است که زرادخانه تسلیحات شیمیایی این کشور در اواسط سال 2014 به صورت کامل منهدم شود.

در همین راستا، احمد اوزمجو، مدیرکل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روز سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین دوره شورای اجرای این سازمان اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در فعالیت کارشناسان در سوریه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که سوریه در ماه جاری میلادی اطلاعات بیشتری در خصوص سلاح‌های شیمیایی ذخیره شده خود ارائه داد که با کمک‌های فنی کارشناسان سازمان ملل این سلاح‌ها تحت کنترل قرار گرفتند.

اوزمجو تصریح کرد که پیش‌بینی می‌کند در آینده‌ای نزدیک توافق دیگری میان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل منعقد شود که بر اساس آن ارائه حمایت‌های لجستیکی تسهیل شود و امنیت کارشناسان اعزامی از سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل برقرار شود.

به گزارش ایسنا،مدیرکل سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی از کشورهایی که از فعالیت‌های این گروه حمایت کردند، قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین