کد خبر: ۲۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵

رویانیان: کل فوتبال ایران را فساد نگرفته است/ نیروهای امنیتی نباید وارد شوند

محمد رویانیان می‌گوید یکی از مافیای فوتبال برایش 14 بار حکم جلب صادر شده اما هنوز دستگیر نشده است. او معتقد است پای نیروهای امنیتی به پرونده تبانی در فوتبال باز نشود، بهتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه دیدار تدارکاتی تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن که در ورزشگاه درفشی‌فر در حال انجام است، درباره پرونده تبانی‌های فوتبال اظهار کرد: ادامه یافتن این پرونده از یک جهت خوب است که با متخلفان آن برخورد شود اما از جهت دیگر بد است، در صورتی که بخواهند قضیه را کش دهند که این نمی‌تواند برای پاک کردن فوتبال خوب باشد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: من امروز به طور مفصل با علیپور صحبت کردم و می‌خواهم با کفاشیان هم صحبت کنم. اجازه نمی‌دهیم که یکسری از افراد با مصاحبه‌های خود جو ایجاد کنند و اینطور القا کنند که برخورد با یک داور یعنی برخورد با جامعه داوران. اگر با داور متخلف برخورد نشود، بدون شک اعتماد به جامعه داوری کمتر می‌شود.

رویانیان با بیان اینکه به نظر من دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نباید در این موضوع وارد شوند گفت: شان مجلس ما بالاست و هنوز این پرونده به جایی نرسیده که نیروهای امنیتی بخواهند به آن ورود کنند. من یک واقعیت به شما بگویم و آن اینکه یکی از مافیای فوتبال 14 بار حکم جلب برایش صادر شده اما هنوز نتوانستد او را بگیرند پس شما چطور توقع دارید که در این‌گونه موارد دستگاه‌های امنیتی وارد کار شوند. اگر همه چیز روی اصول و اخلاق انجام شود، چه نیازی به این کارهاست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: من اعتقاد ندارم که کل فوتبال ما را فساد گرفته است. اگر با پرونده قهرمانی برخورد قاطع شود، همه چیز درست می‌شود.

خبرنگاری از رویانیان پرسید حتی اگر پرسپولیس در این قضیه متضرر شود، که او پاسخ داد: مگر پرسپولیس حق دارد تبانی کند و یا رشوه بدهد و رشوه بگیرد. جرم، جرم است و پرسپولیس و غیرپرسپولیس ندارد. شما نگاه کنید که من در این دو سال چقدر به داوری اعتراض کردم. فقط دو بار. یک بار فصل گذشته به قضاوت بازی پرسپولیس و آلومینیوم به خاطر بلایی که سر گل‌محمدی آوردند اعتراض کردم و یک بار هم بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان بود. در حالی که در اکثر بازی‌ها بازیکنان و مربیان ما به داوری اعتراض داشتند، اما من فقط پس از این دو بازی فریاد زدم و پایش هم می‌ایستم حتی زمانی که از فوتبال بروم.

او در پاسخ به این سوال که شما سال گذشته به تبانی تیم فوتsالتان اقرار کردید اما فدراسیون برخوردی صورت نداد گفت: ما را مسخره می‌کنند و می‌گویند تیم‌تان تبانی کرده اما برخوردی با آن نمی‌شود. من باید زمانی که رشوه می‌گیرم از آن لحظه عکس بگیرم و گزارش تهیه کنم که وقتی می‌خواهم به فدراسیون اطلاع دهم، آن مدارک دستم باشد؟ قانون فیفا این است که شما اگر چیزی را می‌دانید، باید به اطلاع مسوولان برسانید اما در اینجا وقتی یک مطلع می‌گوید من چنین مساله‌ای را می‌دانم، می‌گویند مدرکت کجاست. پس شما توقع دارید که ما اول تخلف کنیم و بعد به شما گزارش کنیم؟ می‌دانید چرا اینگونه است؟ به این دلیل که دروغگویی در فوتبال ایران زیاد است. ببینید من مدیرعامل چه چیزهایی دیده‌ام که به فدراسیون رفته‌ام و فریاد زدم.

رویانیان گفت: من راجع به قهرمانی کتبا سه مورد را در یک اقرارنامه رسمی با مسوولیت خودم نوشتم. از مسوولان فدراسیون می‌پرسم چرا اینقدر مساله را هم می‌زنید؟ مگر علی دایی بعد از بازی با سپاهان دروغ گفت که شما محرومش کرده‌اید؟ شما آمده‌اید تخلف داور را قطعی اعلام کرده‌اید و او را محروم کرده‌اید، پس علی دایی چرا باید محروم شود. دایی که بزرگ این فوتبال است را محروم می‌کنید، توقع دارید چه کسی بیاید واقعیت‌ها را بگوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین