کد خبر: ۲۱۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
انتقاد از هجمه سازمان‌یافته به بزرگان نظام

عده‌ای منافع خود را در تخریب هاشمی و خاتمی می‌بینند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عده‌ای منافع خود را در تخریب هاشمی و خاتمی می‌بینند به همین دلیل به بهانه‌های مختلف به آن‌ها حمله می‌کنند، گفت: آن‌ها تحمل دیدن محبوبیت هاشمی و خاتمی را در بین مردم ندارند و این مساله را به ضرر خود و منافعشان می‌بینند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین انصاری راد در گفتگو با ایلنا، با اشاره به حجم تخریب‌هایی که اخیرا نسبت به سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی از سوی برخی اصولگرایان وارد می‌شود، عنوان کرد: این‌ها نه تنها به هاشمی و خاتمی بلکه به ناطق نوری، علی لاریجانی و سید حسن خمینی هم حمله کرده و بسیاری از بزرگان نظام از سوی این گروه اقلیت مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: هاشمی و خاتمی از رهبران جبهه اصلاحات محسوب می‌شوند و کسانی بودند که نقش عمده را در دفاع از سیاست‌های روحانی برعهده داشته و دارند. افراطیون وقتی می‌بینند نمی‌توانند مستقیما علیه ملت صحبت کنند و خود را در معارضه مستقیم با آن‌ها قرار دهند سمبل‌ها و شاخص‌های روشن ملت همچون آقایان خاتمی و هاشمی را مورد هجوم قرار می‌دهند. امیدوارم آقای روحانی بتواند با موفقیت این بار سنگین را به منزل مقصود برساند. 

انصاری با اشاره به اینکه اقدامات روحانی دقیقا مطابق چیزی است که مردم از او انتظار دارند و به همین دلیل به او رأی دادند تصریح کرد: روحانی در انتخابات بحث تعامل و رابطه سازنده با دنیا را با صراحتی که دیگر کاندیدا‌ها از بیان آن امتناع داشتند مطرح کرد. اصلاح طلبان حامی روحانی نیز معتقد به حل تنش‌ها در عرصه خارجی بوده و هستند. بنابراین مردم فردی را انتخاب کردند که به مطالبات آن‌ها پاسخ دهد. 

وی افزود: به نظر می‌رسد نحوه ظهور روحانی پس از انتخابات بیش از آن چیزی بود که از وی انتظار می‌رفت. وی نشان داد که فهم درست و استنباط دقیقی از مشکلات کشور و نوع روابط خارجی دارد و بعنوان یک دیپلمات از مهارت کافی در این زمینه برخوردار است به گونه‌ای که کابینه وی نیز در همین چارچوب انتخاب شد. 

انصاری راد گفت: روحانی ازحمایت رهبری و مردم برخوردار است. در حالی که جماعت غوغاگر افراطی که همواره در جهت تخریب عمل می‌کنند هرگز این میزان از محبوبیت و اعتماد را تجربه نکرده اند.

وی با بیان اینکه قطعا افرادی پشت افراطیون هستند که منافع خاصی را دنبال می‌کنند گفت: بسیاری از جماعت تندرو را جوانانی بی‌تجربه تشکیل می‌دهند که گویی از سوی افرادی رهبری می‌شوند این عده نمی‌توانند از منافع خود چشم پوشی کنند و یا اینکه گرفتار جهالتی هستند که نیاز به معالجه اساسی دارند به نظر می‌رسد مسئولان عالی کشور قادر باشند که این جماعت را سرجای خود بنشانند و کشور را از معضل و توطئه‌ای که این افراد سالیان دراز است طراحی می‌کنند، خلاص کنند.

افراطی‌گری و هتک حرمتها باید شناسایی و خشکانیده شود

همچنین سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت، نسبت به ادامه هتک حرمت مسوولان و بزرگان نظام هشدار داد و گفت: این موضوع فضای کشور را امنیتی و دستخوش تهدید خواهد کرد.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه باید دستگاه‌های نظارتی قوه قضاییه و وزارت اطلاعات با حرکت‌های افراطی خودسر و سازمان یافته در تخریب پیشکسوتان نظام مقابله کنند، اظهار داشت: البته برخی جناح‌های سیاسی داخلی از این گونه افراطی‌گری‌ها حمایت می‌کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم، با اشاره به اینکه افراطی‌گری و هتک حرمتها ریشه‌هایی دارد که باید شناسایی و خشکانیده شود، بیان داشت: تخریب و توهین و هجمه به بزرگان نظام همیشه بوده و در حال حاضر نیز وجود دارد که گاهی ممکن است سازمان یافته و گاهی هم خودسر باشد. البته احتمال اینکه بعضی از این حرمت شکنی ها از سوی جناح‌ها و رقبای سیاسی حمایت شوند بسیار زیاد است.

كیاسری تأکید کرد: باید دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نسبت به این موضوع واکنش صریح نشان داده و در برابر افزایش این موج مقابله کند.

به گفته شجاعی کیاسری، در مقابل باید دولت نقد منصفانه و کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه‌ها راه اندازی کند تا بتوان جلوی این موج را گرفت.

وی همچنین نسبت به استفاده برخی نمایندگان از تریبون مجلس در این راستا گفت: نمایندگان آزاد هستند هر گونه اظهار نظر داشته باشند اما نباید فضا به گونه‌ای رقم بخورد که اصل ارزشهای نظام و دستاوردهای کشور زیر سوال رود.ما کشور اسلامی هستیم که در آن حفظ آبروی مومن از هر چیزی مهمتر است بنابراین انتظار نمی رود به خاطر مصالح و منافع دنیوی  تهمت و افترا را متوجه مخالفان یا منتقدان خود کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین