کد خبر: ۲۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳

زنگنه واگذاری یک شرکت را متوقف کرد

واگذاری شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران به عنوان رد دیون دولت بر اساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری و دستور مهندس زنگنه، تا پایان سال ۹۳ لغو شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: واگذاری شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران به عنوان رد دیون دولت بر اساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه ریاست جمهوری و دستور مهندس زنگنه، تا پایان سال ۹۳ لغو شد.

به گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با بیان این که قرار دادن نام این شرکت در فهرست شرکت های قابل واگذاری مشمول اصل 44 با اهداف و منطق اصل واگذاری سازگاری ندارد، تصریح کرد: همانگونه که در عنوان شرکت قید شده، حمایت از تولید ملی و پشتیبانی از ساخت داخل اقلام مورد نیاز صنعت نفت، به عنوان بازوی حمایتی وزارت نفت در اجرای سیاست های کلی نظام با هدف بومی کردن ساخت تجهیزات از اهداف اصلی شرکت است و تحقق این مهم منجر به قطع وابستگی به بیگانگان و کاهش ارزبری کالاهای وارداتی خواهد شد.

عزت اله اکبری با اشاره به قسمت دوم از بند "ج" سیاست های کلی اصل 44 مبنی بر "توانمند سازی بخش های خصوصی و تعاونی در اقتصاد و حمایت از آنها برای رقابت کالاها در بازارهای بین المللی" تصریح کرد: این مهم تنها از طریق پشتیبانی از بخش های مربوطه عملی می شود و با توجه به این که "حمایت و پشتیبانی از بخش غیردولتی" در صنعت نفت جز وظایف حاکمیتی است، بنابراین به عنوان رسالت ملی نظام و اجزای آن قابل واگذاری نیست.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، فعالیت اقتصادی انجام نمی دهد و به عنوان شرکت خدماتی وظیفه حمایت و پشتیبانی از تولیدهای ملی و ساخت  داخل اقلام مصرفی در صنعت را بر عهده دارد، بنابراین بر اساس تبصره 1 ماده 13 قانون اصل 44، این شرکت در زمره شرکت های قابل واگذاری قرار ندارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با تاکید بر نقش این شرکت به عنوان حلقه واسطه بین متقاضیان و تولید کننده داخلی گفت: واگذاری این شرکت در شرایطی که حجم انبوهی از نیازمندی های شرکت های فعال در حوزه صنعت نفت در قالب سفارش ها و قراردادهای منعقد شده برای تامین اقلام و تجهیزات و ماشین آلات در دست پیگیری است، دارای پیامدهای زیان باری برای صنعت نفت است.

به گزارش تسنیم، وی گفت: با توجه به شرایط ناشی از تحریم، نقش شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران در انجام سیاست های مناسب برای دورزدن تحریم ها و تامین اقلام مورد نیاز صنعت نفت انکارناپذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین