کد خبر: ۲۱۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷

بزرگان صنعت خودرو نهم آذر به ایران می‌آیند

دعوتنامه حضور خودروسازانی چون مرسدس بنز، جنرال ‌موتورز، فورد، کرایسلر، فولکس واگن، فیات و تویوتا برای حضور در "همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران" به زودی ارسال خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با بالا گرفتن احتمال لغو تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا، انجمن‌های قطعه‌سازان، خودروسازان و خدمات پس از فروش همایش بین‌المللی را با هدف "توسعه صنعت خودرو و مشارکت بین‌المللی، حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و پاسخگویی به نیاز مشتریان داخلی" در تاریخ نهم ‌آذر ماه امسال (30 نوامبر) برگزار خواهند کرد.

به زودی از خودروسازان و قطعه‌سازان رده یک جهان از جمله مرسدس بنز، جنرال‌ موتورز، فورد، کرایسلر، فولکس واگن، فیات ،تویوتا، هیوندای، دوو، کیا و شرکت‌های چینی برای حضور در این همایش دعوت خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان با توجه به شرایط مذاکرات بین‌المللی در دولت تدبیر و امید به نظر می‌رسد دولت آمریکا نیز با هدف نشان دادن حسن نیت خود در مذاکرات، تا زمان برگزاری این همایش تحریم یک جانبه صنعت خودرو را لغو کند تا خودروسازان جهانی بتوانند در ایران حضور یابند.

هم‌اکنون بسیاری از خودروسازان و قطعه‌سازان رده یک بین‌المللی خواستار حضور در صنعت خودروی ایران هستند اما تحریم‌های آمریکا مانع از این اقدام است.

در دعوتنامه تهیه شده برای ارسال به شرکت‌های خارجی با اشاره به ظرفیت تولید بیش از دو میلیون دستگاهی صنعت خودروی ایران اشاره شده که هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در این صنعت بسیار سودمند خواهد بود.

در این دعو‌تنامه پیش‌بینی شده که تحریم صنعت خودروی ایران در ماه‌های آینده برداشته شده و صنعت خودرو به محل سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر خارجی با سودآوری بالا تبدیل شود.

علاوه بر خودروسازان معتبر از قطعه‌سازان اروپایی، کره‌ای و ژاپنی و همچنین قطعه‌سازان شبکه تامین خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در این همایش دعوت شده است.

همایش بین‌المللی صنعت خودرو یک روزه بوده و روز بعد از آن نیز تور بازدید از شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی داخلی برگزار خواهد شد.

نکته جالب توجه همزمانی برگزاری این همایش با نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو است که شرایط را برای نشان دادن پتانسیل‌های کشور در این حوزه افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، فعالان صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که دولت آمریکا به منظور نشان دادن حسن نیت خود به زودی تحریم صنعت خودرو را لغو کند. به این ترتیب شرایط برای حضور بزرگان این عرصه در ایران فراهم خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین