کد خبر: ۲۱۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

اعضای تیم آمریکا در مذاکرات 1+5 با ایران

رویترز گزارش داد که هیات ایران در مذاکرات 1+5 وتهران در ژنو شامل یکی از کارشناسان برجسته دولت آمریکا در زمینه تحریم‌ها است، نشانه‌ای که می تواند حاکی از این باشد که واشنگتن بیشتر از همیشه به چگونگی احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران فکر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن، سومین دیپلمات عالی رتبه وزارت امور خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی در مذاکرات هسته‌یی با نمایندگان ایران و دیگر اعضای گروه 1+5 را در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ژنو بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موضوع محوری در این مذاکرات با حضور انگلیس، چین،‌فرانسه،‌آلمان،‌روسیه،‌آمریکا و ایران گام‌های احتمالی است که ایران می‌تواند برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران بردارد و نیز احتمال لغو تحریم‌ها که کشورهای عضو 1+5 ممکن است در ازای این اقدام ارائه کنند.

هیات آمریکایی شامل آدام زوبین، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا و یکی از برجسته‌ترین کارشناسان دولت‌ آمریکا در زمینه تحریم‌ها خواهد بود.

زوبین از سال 2006 مدیریت این دفتر را بر عهده داشته است و مسوول اجرا و اعمال برنامه‌های تحریم‌های اقتصادی دولت آمریکا به منظور پیشبرد اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور است.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی گفت که تیم آمریکایی علاوه بر آن شامل جیمز تیمبی، مشاور ارشد معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل، پونیت تالوار، مدیر ارشد امور ایران‌،عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در شورای امنیت کاخ سفید و ریچارد نفیو، معاون هماهنگ‌کننده اصلی سیاست تحریم‌ها در وزارت امور خارجه آمریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین