کد خبر: ۲۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
سیف عنوان کرد

رشد 3 درصدی اقتصاد ایران در سال 93

رییس بانک مرکزی کاهش تورم و نقدینگی را اولویت اصلی بانک مرکزی شمرد و تاکید کرد که سیاست‌های پولی و مالی انبساطی به رشد اقتصادی کمک نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولی الله سیف گفت: هیات دولت به منظور دادن استقلال بیشتر به بانک مرکزی، برای جدا کردن سیاست‌های پولی و مالی موافقت کرده است. این امر کنترل نقدینگی و پایین آوردن نرخ تورم را برای بانک مرکزی امکان پذیر می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی که برای شرکت در نشست پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن رفته است، اظهار کرد: در دولت قبلی اختصاص نقدینگی به بخش‌های بسیاری بر پایه تحلیل کارشناسی نبود و پروژه مسکنی که برای طبقه ضعیف جامعه به اجرا درآمد، منابع زیادی را به خود اختصاص داد که حدود 40 درصد از حجم نقدینگی بود.

سیف در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ریال بیش از نیمی از ارزش خود در برابر دلار را طی 12 ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از دست داد اما پس از انتخابات، حدود 20 درصد از ارزش ریال احیا شد و بازار ارزی خارجی نسبتا باثبات است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه سیاست‌های پولی دولت قبلی را تغییر خواهد داد، گفت: بانک مرکزی برای کاهش تاثیر سیاست پولی سخت گیرانه‌تر، منابعی را برای فعالیت‌های تولیدی اختصاص خواهد داد و در تلاش برای بهبود محیط کسب و کار است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی پیش بینی می‌کند اقتصاد ایران پس از رشد منفی 5.4 درصد در سال 91، رشد قابل توجه در سال 92 نخواهد داشت و برآورد می‌شود سه درصد در سال 93 رشد کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین