کد خبر: ۲۱۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

آزادی زندانیان در اعیاد قربان و غدیر

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تهران گفت: ما در حال حاضر ۴۰۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد و غیر کلاهبرداری داریم که مجموع بدهی آنها حدود ۴۰ میلیارد تومان است اما به دلیل بی‌پولی قادر به آزادی آنها نیستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رفیق‌دوست رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تهران در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد دیه تهران از سال 83 شروع به کار کرد و در این چند سال اداره کل زندان‌های استان تهران بزرگترین حامی ما بودند.

وی با اشاره به کمک‌های وزارت دادگستری، کمیته امداد و خیرین کشور گفت: خیرین در بحث آزادسازی زندانیان بیشترین کمک را به ما کرده‌اند و بانک‌ها هم در مواقعی که لازم بوده با ارائه وام به کمک ما آمدند.

وی با اشاره به آزادی زندانیان از سوی ستاد دیه استان تهران گفت: در سال 91، 710 نفر با مجموع بدهی حدود 90 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

رفیق‌دوست تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال 92 ،293 نفر آزاد شدند که مجموع بدهی آنها 18 میلیارد و 160 میلیون تومان بود.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تهران تأکید کرد: سال گذشته 628 میلیون تومان و امسال 520 میلیون تومان کمک مردمی به ستاد دیه صورت گرفت ضمن اینکه ما سال گذشته بیش از 70 میلیارد تومان و امسال نیز 12 میلیارد تومان از خانواده شکات تخفیف گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به تفکیک زندانیان گفت: در سال گذشته 289 نفر زندانی دیه و 421 نفر زندانی مالی داشتیم که این رقم در 6 ماهه امسال به 130 زندانی دیه و 163 زندانی مالی تغییر یافت.

رفیق‌دوست در ادامه با اعلام شماره حساب 1414 بانک تجارت گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به این شماره حساب واریز کنند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تهران در ادامه تعداد کل زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیر کلاهبرداری را 400 نفر اعلام کرد و گفت: مجموع بدهی این افراد حدود 40 میلیارد تومان است و از این تعداد 78 نفر خانم هستند اما متأسفانه ما به دلیل کمبود اعتبارات قادر به آزادسازی این افراد نیستیم.

وی افزود: متأسفانه ما شاهد هیچگونه کمک دولتی نبوده‌ایم و تنها در دولت دهم به ستاد دیه مرکز کمک‌هایی صورت گرفت که یک میلیارد تومان آن به ستاد دیه استان رسید.

رفیق‌دوست گفت: یکی از اقدامات مثبتی که کار ما را سبک کرد اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث بود که البته آن هم با مشکلاتی همراه است چرا که نرخ دیه بر اساس شرع تغییر می‌کند و اگر کسی خود را بیمه اجباری کرده باشد بیمه تنها 90 میلیون را می‌پردازد و ما مجبوریم مابقی نرخ دیه در ماه‌های حرام که حدود 60 میلیون تومان می‌شود را بپردازیم.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان تهران تأکید کرد: کمک‌های مردمی بسیاری از گره‌های کور ما را باز کرده و به جرأت می‌توانیم بگوییم سهم مردم 80 درصد و سهم دولت تنها 20 درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آزادسازی زندانیان در اعیاد قربان و غدیر خاطر نشان کرد: ما معمولا به غیر از ماه رمضان زمان خاصی برای آزادسازی زندانیان نداریم البته در اعیاد غدیر و قربان آزادسازی زندانیان را شاهد خواهیم بود ضمن آنکه هر ساله به مناسبت عید غدیر خم عده‌ای از خیرین درصدد آزادی زندانیان برمی‌آیند.

وی افزود: ما وظیفه داریم هر زمانی که بودجه به دست ما برسد زندانیان را آزاد کنیم و در این امر کوتاهی نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، رفیق‌دوست خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما از نمایندگان می‌خواهیم تا قانون بیمه شخص ثالث را اصلاح کند و حرف اهالی بیمه را گوش ندهند چرا که مخالفت آنها با اصلاح قانون بیمه در منفعت آنها است در صورتی که ما برای آزادی زندانیان تلاش می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین