کد خبر: ۲۱۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴

دانشجویان اجازه نخواهند داد مثل سال 83 رییس جمهور در دانشگاه "هو" شود

رییس جمهور ساعت 9 صبح وارد تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران شد که با شعار "صل علی محمد بازوی رهبر آمد" و تشویق حضار مورد استقبال قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین حضور رییس جمهور کشورمان در دانشگاه، که به واسطه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها بود، ضمن استقبال دانشجویان حاشیه‌هایی را به همراه داشت، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم اعلام کرد که اجازه نمی‌دهند مثل سال 83 رییس جمهور "هو" شود.

به گزارش ایسنا، حاشیه‌های اولین حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در کشوت رییس جمهور در جمع دانشجویان به این شرح است:

رییس جمهور ساعت 9 صبح وارد تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران شد که با شعار "صل علی محمد بازوی رهبر آمد" و تشویق حضار مورد استقبال قرار گرفت.

بعد از خواندن سرود ملی و تلاوت قرآن فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران پشت تریبون رفت و از رییس جمهور به خاطر احیای سنت آیین بازگشایی دانشگاه‌ها تشکر کرد و همچنین از رییس جمهور خواست که وی در یک فرصت مناسب در جمع دانشجویان به سوالات آنها پاسخ دهد.

در این مراسم سمندری دانشجوی دوره دکتری مکانیک دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشجویان مطالبات صنفی آنها را بیان کرد همچنین دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران نیز پشت تریبون رفت و خیر مقدمی به رییس جمهور عرض کرد.

در ادامه جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشویق و استقبال گسترده حضار به پشت تریبون رفت و در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: رشد قانون‌مند تشکل‌های فرهنگی، صنفی و سیاسی موجب رشد و تعالی دانشجویان خواهد شد.

در این مراسم هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی نیز طی سخنانی با بیان این‌که روحانی اولین رییس جمهور است که از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است، خاطر نشان کرد: در تفکر دانشگاه آن که بهتر می‌اندیشد، بهتر رای می‌آورد، افراطی‌گری در دانشگاه جایی ندارد و دانشگاه جایی است که با افراطی‌گری باید مبارزه کند و سلاح دانشگاه علم و ایمان است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم آراسته به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیانیه‌ای قرائت کرد که در بخشی از این بیانیه‌ آمده بود که این خطر در دولت یازدهم احساس می‌شود که برای خلق حماسه اقتصادی به فعالیت دیپلماتیک بسنده شود نه رشد درون‌زا و استفاده از ظرفیت داخلی.

در بخش دیگر از این بیانیه نیز تصریح شد که رشد اقتصادی با اتکاء جوانان محقق می‌شود نه با ارتباط با غرب.

آراسته در ادامه با بیان این‌که مطالبه ایستادگی در مقابل مستکبران را از رییس جمهور داریم، بیان کرد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شورای نگهبان را قبول ندارد و قانون اساسی را زیر سوال می‌برد. او در سال 88 رییس جمهور کشور را شخص دیگری غیر از احمدی‌نژاد معرفی کرده بود.بعد از بیان این جمله عده‌ای حضار وی را تشویق کرده و اکثریت مجلس نیز به این گفته‌ها اعتراض کردند.

آراسته در ادامه افزود: دانشجویان بسیجی اجازه نمی‌دهند مثل سال 83 رییس جمهور "هو" شود. ما آماده دفاع از رییس جمهور هستیم.

وی اظهار کرد: اکنون یکی از رهبران اصلاحات اجازه انتقاد نمی‌دهد و انتقاد را افراطی‌گری و تروریسم می‌نامد.

آراسته در پایان گفت: ما تابلویی آماده کرده بودیم که در آن عکس شهدای ایرباس وجود داشت و قصد داشتیم آن را به رییس جمهور اهدا کنیم که تیم حفاظتی اجازه نداد این تابلو را به مراسم بیاوریم.

پس از قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، مصطفی دینی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بیانیه این تشکل دانشجویی را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده بود که در چند سال اخیر مدیران دولتی و مسوولان دانشگاه‌ از حضور در جمع دانشجویان دریغ کرده‌اند که اکنون شایسته است این رویه ادامه پیدا نکند. ما امیدواریم دانشجویان و اساتید به دلایل سیاسی از تدریس و تحصیل باز نمانند.

در ادامه دینی گفت که به واسطه تلاش‌های دکتر توفیقی امید و نشاط به فضای دانشگاه بازگشته است که باید این فعالیت‌های استمرار یابد تا آب رفته به جوی بازگردد.

وی با بیان این‌که روند جذب هیات علمی باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه نباید دستاویز جریان‌های سیاسی شود.

دینی افزود: ما ازدولت انتظار داریم رابطه نیروهای امنیتی با دانشگاه شفاف، عقلانی و حقوقی باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان گفت: آزادی زندانیانی که در حبس و حصر مانده‌اند یک مطالبه عمومی است.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور کشورمان در آغاز سخنرانی خود از فرهاد رهبر خواست تا هدیه دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران را به وی برساند.

در ادامه روحانی در واکنش به قرائت بیانیه‌های دانشجویی اظهار کرد: هر دو بیانیه تشکل‌های دانشجویی زیبا بود چون آنها حرف دل خود را بیان کردند که این جزو افتخارات کشوراست. چنین آزادی بیانی در همه کشورها وجود ندارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط موجود در کشور پرداخت و گفت که دولت با خزانه خالی و بدهی‌های زیادی کار خود را آغاز کرده که در این لحظه عده‌ای به تشویق رییس جمهور پرداختند که روحانی خطاب به حضار گفت این گفته من جای تشویق ندارد. البته آنها که مرا تشویق کردند، می‌خواستند بگویند که ما با دردل شما همراهیم.

به گزارش ایسنا، پیش از آنکه رییس جمهور سخنان خود را آغاز کند، از برگزیدگان آزمون سراسری سال 92 تقدیر کرد. این دانشجویان همچنین با رییس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

سخنان رییس جمهور در اولین حضورش در جمع دانشجویان با حمایت و تشویق پی‌درپی حضار همراه بود.

در این مراسم عده‌ای از دانشجویان کشورهای خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران نیز حضور داشتند.

جمع زیادی از دانشجویان که امکان حضور آنها در سالن مراسم وجود نداشت، از بیرون تالار علامه امینی سخنان رییس جمهور را دنبال می‌کردند.

در این مراسم نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری، میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد، توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از اساتید و دانشجویان فرهیخته کشور حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین