کد خبر: ۲۱۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۶

سراب‌هاي کرمانشاه ، واقعي‌اند

آفتاب‌‌نیوز : كرمانشاه از معدود استان‌هايي است كه به خاطر وجود كوه‌هاي بلند و وزش بادهاي مرطوبي كه از طرف مديترانه و اقيانوس اطلس مي‌وزد، از ذخيره آب‌هاي زيرزميني و رودهاي متعدد در نواحي مختلف بهره‌مند است. سراب‌ها و رودهاي اين استان به خاطر زيبايي طبيعي طرفدار زياد دارند. 

در استان كرمانشاه حدود 550 سراب و چشمه بزرگ و كوچك وجود دارد که بعضي از اين سراب‌ها در اثر جاري شدن آب قنات‌ها به روي زمين به وجود مي‌آيند. سراب نيلوفر از آن جمله است. 

سراب نيلوفر در 14 كيلومتري شمال ‌غربي كرمانشاه و در دامنه كوه كماجار قرار دارد. اين سراب به صورت استخر وسيعي، پوشيده از گل‌هاي نيلوفر است.غنچه‌ها و برگ‌هاي اين گل‌ها سر از آب برآورده و سطح وسيعي از سراب را پوشانده است. 

سراب بيستون در 30 كيلومتري شمال شرقي شهر كرمانشاه و در دامنه كوه بيستون قرار دارد. اين سراب مزارع بيستون و بلوردي را مشروب مي كند. 

سراب قنبر در جنوب شهر كرمانشاه و در دامنه كوه سفيد واقع شده كه آب مصرفي قسمتي از شهر را تأمين مي‌كند.
 
سراب دربند صحنه در شمال شهر صحنه و در محلي به نام دربند واقع شده است كه مزارع صحنه را آبياري مي‌كند . در كنار اين سراب آبشاري زيبا وجود دارد كه آب آن با فشار زياد از شكاف كوهي بيرون مي‌ريزد . اين آبشار در فصل بهار از مكان‌هاي ديدني و زيباي صحنه محسوب مي‌شود. 

سراب خضرزند در 24 كيلومتري شمال غربي شهر كرمانشاه و در مسير جاده كرمانشاه سنندج قرار دارد و سراب ياوري در مسير جاده كرمانشاه به روانسر و در نزديك روستاي قزانچي واقع است. 

سراب سنقر در 5 كيلومتري جاده سنقر به كرمانشاه و مجاور روستاي تازه آباد واقع شده است. آب آن از زير كوه سراب به سرعت و با فشار به صورت فواره بيرون مي‌ريزد . آب اين سراب در زمستان‌ها گرم و در تابستان ها سرد است. 

سراب روانسر داخل شهر روانسر واقع شده است كه سرچشمه رودخانه قره‌سو است. وجود آثار تاريخي در كنار اين سراب موجب شده كه اين محل به يكي از مهمترين جاذبه‌هاي شهر روانسر تبديل شود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین