کد خبر: ۲۱۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

دستور دادستان در پرونده فرار جراح از اتاق عمل

پرونده دختر جواني كه با فرار پزشك جراح از اتاق عمل دچار نقص عضو هولناك شده براي رسيدگي ويژه و سريع روي ميز دادستان اروميه قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته ایران، دادستان حبيبي باتوجه به شرايط خاص اين دختر دستورات ويژه‌اي را صادر كرده است. روز 13 مردادماه بود كه گروه شوك روزنامه ايران با انتشار خبري مبني بر فرار پزشك جراح از اتاق عمل از يك تخلف بزرگ پزشكي پرده برداشت كه در اتاق جراحي يكي از بيمارستان‌هاي اروميه رخ داد. در اين حادثه عجيب دختر جوان به نام پريناز ذكري كه تحت عمل جراحي بود با فرار اين پزشك جراح روده خود را به‌طور كامل از دست داد و دچار نقص عضو وحشتناك شد.

يازدهم مهرماه سال 09 بود كه پريناز 62 ساله به خاطر خونريزي روده به يك جراح عمومي در اروميه مراجعه كرد و قرار شد در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي اروميه تحت جراحي لاپروسكوپي قرار گيرد و اين در حالي بود كه پزشك معالج در يكي از بيمارستان‌هاي دولتي به‌صورت تمام وقت مشغول به‌كار بوده و اجازه جراحي در بيمارستان خصوصي را نداشت، اما وقتي جراح كه با هماهنگي رئيس بيمارستان وارد اتاق عمل شد و روده دختر جوان را بريد همزمان بازرس دانشگاه علوم پزشكي اروميه سر رسيد و پزشك جراح كه فرار را بر قرار ترجيح داده بود 8 ساعت با شكمي باز در اتاق عمل تنها ماند تا پس از 8 ساعت رئيس بيمارستان از راه رسيد و جراحي نيمه‌تمام همكار را با از بين بردن كامل روده دختر جوان و بخيه زدن شكم به پايان رساند.

مسير پر پيچ و خم پرونده

وقتي پرونده دختر جوان با تأخير و گذر از پيچ و خم‌هاي اداري به شعبه 9 بازرسي دادسراي عمومي و انقلاب شهر اروميه رسيد، براي پزشكي كه از اتاق عمل فرار كرده بود به دليل نقص عضو دختر جوان قرار مجرميت صادر شد اما رئيس بيمارستان نيز كه اتاق عمل را با روشي غيرقانوني و بدون اطلاع بيمار براي همكارش آماده كرده بود با قرار منع تعقيب تبرئه شد، جالب اين‌كه پزشك جراح در مطب خود اجازه فعاليت داشته و رئيس بيمارستان نيز بدون هيچ مشكلي به ‌سر كار خود بازگشت. اعتراض پريناز ذكري به اين حكم نيز راه به جايي نبرد و پاسخي دريافت نكرد.

پرونده در دست دادستان

دختر جوان كه با از دست دادن روده با مشكلات بزرگي دست و پنجه نرم مي‌كند به خبرنگار شوك گفت: با انتشار اين مطلب توسط گروه شوك روزنامه ايران و رسانه‌اي شدن اين تخلف بزرگ پزشكي، پرونده به دست قاضي حبيبي، دادستان اروميه سپرده شده است تا به موضوع، رسيدگي ويژه‌اي كند و روز يكم آبانماه جلسه دادگاه برگزار خواهد شد.

دختر جوان كه به دليل اين سهل‌انگاري پزشكي بايد يك عمر را با عواقب اشتباه بزرگ خود سپري كند، گفت: پزشكان گفته‌اند شايد با پيوند روده يك حيوان كه در برخي كشورها انجام مي‌شود و نتيجه آن هم قطعي نيست بتوانم دوباره به حالت عادي بازگردم و در غير اين‌صورت بايد با يك كيسه كه در خارج از بدنم گذاشته مي‌شود يك عمر سر كنم.

وي افزود: همه آرزوهاي من بر باد رفت و حالا از مسئولان تقاضا دارم با رسيدگي عادلانه به اين پرونده و ابطال پروانه پزشكي اين دو پزشك سودجو كه همچنان به كار طبابت مشغول هستند از بروز اين حادثه براي ديگران جلوگيري كنند و باز مي‌گويم اگر رسيدگي به پرونده و پرداخت هزينه ديه از سوي پزشك با سرعت صورت نگيرد، من باتوجه به كم شدن شديد وزنم شرايط جراحي و درمان را از دست خواهم داد و شايد بميرم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین