کد خبر: ۲۱۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

پیشنهاد ربیعی برای تشکیل شورای رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد تشکیل شورای عالی رفاه را مطرح کرد و خواستار اصلاح ساختار در بخش خدمات درمانی در چارچوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد تشکیل شورای عالی رفاه را مطرح کرد و خواستار اصلاح ساختار در بخش خدمات درمانی در چارچوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در اولین نشست گفت‌و‌گوی سه جانبه ملی که در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با حضورنمایندگان تشکل‌های کارگری سراسر کشور برگزارشد گفت : تشکل های کارگری باید به سمت کارکیفی و موثربروند .

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دراین نشست پس ازطرح دیدگاه ها و بیان نقطه نظرات از سوی نمایندگان هریک از تشکل های کارگری گفت : با آسیب شناسی از وضعیت تشکل‌های کارگری بهترین راهکار را درنظام تصمیم سازی اتخاذ خواهیم کرد .

وی در پاسخ به درخواست تشکل‌های کارگری برای برگزاری نشست های متعدد گفت :  توجه به مسائل تشکل‌های کارگری ازجمله برنامه هایی است که به طور جدی آن را پیگیری خواهم کرد .

  وی افزود : اکنون که تصدی دراین سمت را پذیرفته‌ام می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوشم است و باید فعالیتم در تمام عرصه های مربوط به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی طوری باشد که فردا روزی بتوانم نزد خداوند متعال پاسخگو باشم .

ربیعی به اقدامات و فعالیت های خود دراین وزارتخانه اشاره کرد و گفت : دراولین گام به دلیل اهمیت  سازمان تامین اجتماعی و نقش حمایتی سازمان مذکور برای کارگران و نیز رفع دغدغه از جامعه هدف ، انتخاب مدیرعامل این سازمان در اولویت‌های کاری قرارگرفت و درگام بعدی مساله رفاه اجتماعی و موضوعات پیرامون این بخش مطرح گردید .

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: وقتی چیدمان در بخش‌های مختلف درست  و قانونی باشد با تمرکز بیشتر بر  نظارت و سیاست گذاری کلان در آن بخش ها متمرکز می شویم .

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی ، تامین اجتماعی ،  رفاه اجتماعی و اشتغال را از مهم ترین  اولویت های کاری خود اعلام کرد و گفت : باید در این زمینه ها یادگار های خوبی از خود بر جای   بگذارم .

ربیعی به موضوع رفاه اجتماعی و وضعیت آن در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : اقدامات رفاهی در کشور کم نبوده است . اما این اقدامات به صورت پراکنده و غیرملموس انجام شده است .

وی خاطرنشان کرد : به طور مثال پرداخت پول مستقیم به مردم ، پرداخت یارانه مستقیم و نظایر آن ازجمله مواردیست که به صورت پراکنده انجام شده، بنابراین لازم است تا یارانه ها را به بخش درمان ببریم .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : اگر مجموعه پول هدفمندی یارانه‌ها به سمت درمان برود از میزان نابرابری و فقر درجامعه کاسته می شود.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای عالی رفاه را مطرح کرد و خواستار اصلاح ساختار در بخش خدمات درمانی در چارچوب وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شد .

ربیعی به نقش و جایگاه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی درتوسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و افزود : ما حق مهندسی کردن تشکل‌ها را نداریم و معتقدیم آنچه طبیعت کار است باید اجرا شود و بنده برای خود فقط وظیفه باغبانی این تشکل ها را قائل هستم.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی همچنین خواستارمشارکت بیشتر تشکل های کارگری و نقش آفرینی آنان در  مسائل جامعه شد و یادآورگردید : تشکل های کارگری با درک متقابل از مسائل جامعه دولت را در حل مشکلات کمک خواهند کرد .

ربیعی به موضوع ارتقای سطح آموزش در تشکلهای کارگری اشاره کرد و افزود : با افزایش سطح علمی تشکلها ، آنان می‌توانند به عنوان یکی از ارکان اصلی شرکای اجتماعی به ایفای نقش بپردازند. در ضمن تشکل ها در خصوص چگونگی فعالیت موثرشان کار علمی انجام دهند ، مطالعه کنند و بر اساس این مطالعات طرح هایی ارایه کنند که چگونه می خواهند و می توانند سهم موثرتری داشته باشند.

ربیعی تصریح کرد : بنابراین لازم است  درک ما از شرایط   اصلاح شود ، تنش ها و چالش ها کار را با مشکل روبرو می کند وباید با تمام امکانات به سمت بهبود اوضاع برویم .

وی درپاسخ به  یکی ازنمایندگان تشکل های کارگری مبنی بردرخواست بررسی اصلاحیه قانون کار گفت : لایحه قانون کار هنوز از مجلس شورای اسلامی برنگشته و در صورت برگشت این موضوع حتما پیگیری می شود و چنانچه با اصلاحات مورد نظرازمجلس برنگشت ازطریق کمیسیون های مربوطه موضوع قابل پیگیری است .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص حضور اعضای تشکل های کارگری در سایرمجامع و هیات ها گفت : شرایط باید طوری شود تا نمایندگان تشکل های کارگری امکان نظارت برفعالیت هیات‌ها را هم داشته باشند .

وی درباره نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان یاد آورشد : سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موضوعات مرتبط به آموزش های علمی را مد نظر قرارداده است اما جهت گیری های آموزشی این سازمان باید به سمت مهارتی شدن پیش برود .

ربیعی گفت : درزمینه مسکن مهر سیاست‌های دولت را پیگیری می‌کنیم و برای کارگران و بازنشسته ها نیز این موضوع قابل پیگیری است .

به گزارش فارس، وی درخاتمه ازمشارکت تشکل های کارگری و کارفرمایی درتصمیم سازی های دولت استقبال کرد و گفت : پیشنهاد های شما در این دولت قابل احترام است و بدون شک مشارکت تان در تصمیم سازی‌های دولت موثرخواهد بود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین