کد خبر: ۲۱۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

بررسی ایمنی پروژه بابک زنجانی توسط هیات سه نفره کارشناسان دادگستری

عباس جدیدی معاون نظارت شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور گزارشی در خصوص حادثه گودبرداری حادثه ایران زمین ارائه کرد و گفت: هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری تا تاریخ 25 مهرماه وضعیت املاک به ویژه املاک شمالی پروژه را از لحاظ ایمنی و پایداری بررسی و گزارش می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس جدیدی در جلسه علنی روز سه شنبه شورا با اشاره به جزئیات حادثه گودبرداری خیابان ایران زمین گفت: حدود 4 بعد از ظهر روز چهارشنبه 10 مهرماه تعدادی از شهروندان تلفنی در خصوص رانش زمین خیابان ایران زمین به دلیل گودبرداری 35 متری به من هشدار دادند. بلافاصله به محل مراجعه کردم و رانش زمین در اثر گودبرداری غیرفنی را به چشم خود دیدم و خطر را احساس کردم. در جلسه غیرعلنی نسبت به این موضوع هشدارهای لازم را دادم.

وی ادامه داد: 8 روز قبل سلطانی فر یکی دیگر از اعضای شورا طی نامه ای پیش بینی عواقب این گودبرداری غیراصولی را داده بود. این فاجعه 5 صبح فردای روز بازدید من به وقوع پیوست و آقایان مسجدجامعی، دنیا مالی قالیباف و چمران و غفرانی نماینده نظام مهندسی از محل بازدید کردند.

جدیدی با بیان این که پیش از این 6 بار سازمان نظام مهندسی نسبت به این گودبرداری ابراز نگرانی کرده بود و گفت: شرکت آب و فاضلاب تهران نیز پس از بازدید از محل احتمال وقوع خسارت را پیش بینی کرده بود. همچنین اهالی محل ده ها بار نسبت به این موضوع هشدارهای لازم را داده بودند.

وی با اشاره به نتایج بازدید گروه تحقیقات شورای شهر در خصوص این پروژه گفت: پیش بینی شد خاک خیابان ایران زمین کنترل و پایش شود که این دستگاه ها توسط مالک و مجری در محل نصب شود. همچنین مقرر شد توسط کارگروه فنی وضعیت گود ارزیابی شود و در رابطه با کم کردن طبقات زیر زمین ها، میزان سطح اشغال، تعداد طبقات روی همکف اظهار نظر شود.

همچنین نظام مهندسی تکالیف قانونی خود را بر اساس ماده 33 اعمال و رسیدگی به شکایت اداری را انجام دهد.

به گفته جدیدی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری تا تاریخ 25 مهرماه وضعیت املاک به ویژه املاک شمالی پروژه را از لحاظ ایمنی و پایداری بررسی و گزارش می کنند.

معاون نظارت شورای شهر تهران اضافه کرد: فعلا توقف عملیات پروژه به مصلحت نیست و ما نباید وقت خود را به دنبال مقصر گشتن تلف کنیم زیرا این کار در وظایف محاکم صالحه است.

در ادامه مرتضی طلایی به دلیل این که این گزارش پیش از این در جلسه غیرعلنی اعلام شده بود گفت: چرا موضوعی که باید کمیسیون عمران پیگیری کند و روز یکشنبه نیز گزارش آن ارائه شده در صحن مطرح شود.

به گزارش مهر، احمد مسجد جامعی در پاسخ به وی گفت: این موضوع مربوط به حفظ جان و آبروی مردم است و این که اعضا نسبت به آن ورود پیدا کنند مانع بررسی کمیسیون تخصصی نیست. او در خصوص تکراری بودن نطق پیش از دستور گفت: ما قانونا اجازه دیدن نطق پیش از دستور افراد را نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین