کد خبر: ۲۱۴۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

پایان تحقیقات سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی از 11 سایت در سوریه

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی از پایان تحقیقات هیات اعزامی این سازمان به سوریه در خصوص 11 سایت معرفی شده که در بر گیرنده سلاح‌های شیمیایی و یا لوازم آن بوده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در بیانیه خود اعلام کرد که هیات این سازمان در سوریه تحقیقات خود را از 11 سایت معرفی شده که در برگیرنده سلاح‌های شیمیایی بوده به پایان رسانیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تجهیزات تولید سلاح‌های شیمیایی در شش سایت تخریب شده است. همچنین در این سایت‌ها برخی از سلاح‌ها از گروه 3 و ذخایر غیر آماده برای استفاده در این زمینه از بین رفت.

براساس توافق به وجود آمده میان روسیه وآمریکا، گروه کارشناسان این سازمان از آغاز ماه اکتبر در سوریه به سر می‌برند تا بر روند تخریب زرادخانه‌های شیمیایی در این کشور نظارت داشته باشند.

براساس قطعنامه سازمان ملل باید روند تخریب این سلاح‌ها تا 30 ژوئن 2014 به پایان برسد.

به گزارش ایسنا؛ بازرسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در ماه نوامبر از تمام سایت‌های معرفی شده تحقیقات لازم را به عمل آورده و تجهیزات لازم برای تولید سلاح‌های شیمیایی را پیدا کردند. این گروه که متشکل از 100 شخص است وظیفه از بین بردن زرادخانه‌های شیمیایی در سوریه را برعهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین