کد خبر: ۲۱۴۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶

100 قلم داروی وارداتی ایران در لیست تحریم

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کم شدن تحریم واردات داروهای مورد نیاز بیماران در کشور گفت: 100 قلم از داروهای مورد نیاز بیماران همچنان در لیست تحریم قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رسول دیناروند اظهار داشت: متاسفانه به علت تحریم های نابرابر کشورهای غربی علیه کشورمان، در سال گذشته و ابتدای امسال حدود 300 قلم انواع دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی مورد نیاز بیماران کشور با محدودیت مواجه بود که خوشبختانه اکنون این میزان به یک سوم کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی نسیت به گذشته بهتر شده و تا پایان امسال نیز واردات داروهای مورد نیاز برخی بیماران خاص وتجهیزات پزشکی به شرایط عادی بازخواهد گشت، تصریح کرد: برای این منظور بانک مرکزی و گمرک کشور و نیز سایر دستگاه های اجرایی ونظارتی کشور حمایت و برنامه ریزی کنند.
 
معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی کشور، بخشی از مشکلات کمبود دارو وتجهیزات پزشکی در کشور را ناشی از تحریم های بین المللی و برخی سیاستهای نادرست داخلی عنوان کرد وافزود: البته وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی نیز به گونه ای برنامه ریزی کرده که این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.
 
ورود قرص های خوراکی ویژه بیماران ام اس
 
دیناورند، از ورود قرص های خوراکی ویژه بیماران " ام اس" در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه حمایت بیمه ای از این دارو نیز شده و با قیمت مناسب در اختیار این بیماران گذاشته خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه از حدود 3 هفته گذشته تاکنون با حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی روند پرداختی هزینه های بیماران سرطانی و نیز صعب العلاج بهبود یافته است، گفت: افزایش 2 برابری قیمت دارو که بر دوش این بیماران بوده برداشته شده ودولت هزینه های آنان را پرداخت می کند.
 
به گزارش مهر؛ معاون وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور، ابراز امیدواری کرد: این قول را به مردم وبیماران خاص کشور می دهم مشکلات کمبود دارویی و نیز حمایتی آنان حداقل تا دو الی 3 ماه آینده برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین