کد خبر: ۲۱۵۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴

انتقاد شدید روسیه از بیانیه عربستان سعودی

وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه با انتشار بیانیه ای، انتقاد عربستان سعودی از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در باره مساله سوریه را غیرقابل قبول دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این بیانیه در رابطه با انصراف دولت عربستان سعودی از عضویت غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل منتشر و در آن یادآوری شده است: روز ۱۷ ماه اکتبر جاری با رای مجمع عمومی سازمان ملل، پنج کشور لیتوانی، نیجریه، عربستان سعودی، چاد و شیلی به عنوان اعضای جدید غیردائمی شورای امنیت تا سال ۲۰۱۵ انتخاب شدند. 

در بیانیه آمده است: اما پس از پایان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای با استناد به معیارهای دوگانه در فعالیت شورای امنیت که مانع از انجام وظیفه آن در حفظ امنیت بین المللی می شود، از کرسی عضو غیردائمی در این نهاد منصرف شد. 

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفته است: از این تصمیم بی سابقه عربستان سعودی که نامزدی آن را در مجمع عمومی سازمان ملل اکثر کشورهای عضو تایید کردند تعجب کردیم. 

در بیانیه گفته شده است: استدلال عربستان سعودی برای این تصمیم خود و انتقاد از شورای امنیت در مساله سوریه به ویژه پس از تصویب قطعنامه ۲۱۱۸ به اتفاق آرا که چارچوب حقوقی برای حل و فصل جامع مساله سوریه را تعیین کرده، حیرت آور و غیرقابل درک است. 

بیانیه روسیه می افزاید: به این ترتیب عربستان سعودی از فعالیت در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل برای حفظ امنیت و صلح بین المللی منصرف شده است. 

انتظار داریم گروه منطقه آسیا در آینده نزدیک نامزد دیگری را برای یک کرسی عضو غیردائمی شورای امنیت معرفی کند تا مجمع عمومی بتواند کار انتخاب اعضای جدید را به پایان برساند. 

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری، عربستان سعودی از آغاز بحران در سوریه از گروه های معارض مسلح، تروریست ها و مزدوران خارجی در این کشور حمایت و صدها میلیون دلار کمک نقدی و تسلیحاتی به آنها ارائه کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین