کد خبر: ۲۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

كاهش كيفيت كالا توسط برخی توليدكنندگان

برخي توليد كنندگان كالا با توجه به اينكه مجاز به افزايش قيمت كالاي خود نيستند به بهانه افزايش قيمت عوامل توليد، از كيفيت يا وزن كالاي توليدي خود كم مي‌كنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئيس سازمان ملي استاندارد ايران تاكيد كرد: كم فروشي و كاهش كيفيت كالا شايسته بازار اسلامي نيست و يك نوع دزدي به شمار مي‌آيد. عنوان مثال هر سال 32 هزار نازل توزيع سوخت در پمپ بنزين‌ها توسط سازمان ملي استاندارد كنترل مي‌شود اما متاسفانه شاهد كم فروشي‌هايي هستيم كه شايسته بازار اسلامي نيست. 

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا؛ عبدالرضا برزگري با بيان اين مطلب كه تمامي كالاهاي وارداتي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند به لحاظ استاندارد مورد تاييد سازمان ملي استاندارد است اما كالاهاي قاچاق مورد تاييد نيست به مشكل قاچاق كالا نيز اشاره كرد و گفت: در سال‌هاي گذشته از 50 ميليارد دلار كالاي وارد شده به كشور، 17 تا 20 ميليارد دلار كالاي قاچاق تشكيل مي‌داد كه در اين راستا سازمان ملي استاندارد تاكيد مي‌كند كه سلامت هيچ كدام از كالاهاي قاچاق را تضمين نمي‌كند.

برزگري با يادآوري اين موضوع كه معضل قاچاق، بالا رفتن نرخ ارز و قيمت گذاري‌ها بر روي كالا، كار سازمان ملي استاندارد را سخت كرده است از هموطنان خواست در صورت مشاهده هر گونه كالاي غير استاندارد با شماره سراسري 1517 تماس بگيرند و اين موارد را اطلاع دهند. 

وي در عين حال به افزايش به كار گيري استانداردها توسط توليد كنندگان اشاره كرد و گفت: توليد كنندگان كشور درزمان حاضر اين موضوع را درك كرده‌اند كه ورود به بازار جهاني با استانداردها ميسر مي‌شود و يكي از وظايف اصلي سازمان ملي استاندارد نيز تدوين اين استانداردها است. 

وي با بيان اينكه تدوين استانداردهاي ملي ايران تقريبا مشابه كشورهاي پيشرفته است اظهار داشت: در سال گذشته دو هزار و 500 عنوان استاندارد ملي در سطح كشور براي كالا و خدمات تدوين شد. 
وي با اشاره به اين مطلب كه كشورهايي كه بيش از 20 هزار عنوان استاندارد ملي را تدوين كنند جزء كشورهاي پيشرفته به شمار مي‌آيند، گفت: اين امر در جمهوري اسلامي ايران محقق شده است و نزديك به 24 هزار پروانه كاربرد علامت استاندارد براي محصولات ايران صادر شده است. 

برزگري، اظهار داشت: در زمان حاضر همچنين بحث توانمند سازي واحدهاي توليد توسط پژوهشگاه استاندارد در حال اجرا است و آن دسته از كار خانه‌هايي كه كالاي خود را نمي‌توانند به حد استاندارد برسانند در راستاي اين برنامه به توانمندي مي‌رسند تا محصولات خود را استاندارد كنند. 
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران در بخش ديگري از سخنانش به كيفيت كالاي ايراني و ارتقاء آن اشاره كرد و آن را از راه‌هاي مقابله با تحريم عنوان كرد. 

برزگري گفت: اگر از تمام ظرفيت‌هاي موجود در كشور استفاده كنيم ديگر به كالاهاي وارداتي چه از نظر علمي و چه از نظر توليد و صنعت نيازي نداريم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین