کد خبر: ۲۱۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

چین سفیر ژاپن را احضار کرد

چین در اعتراض به دیدار یک وزیر کابینه و بیش از 100 قانونگذار دیگر ژاپنی از معبد یادبود جنگ یاسوکنی، سفیر توکیو در پکن را احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: لیو ژنمین، معاون وزیر امور خارجه این کشور در اعتراضی جدی با محکوم کردن شدید این اقدام، سفیر ژاپن در پکن را احضار کرد.

وی افزود: این دیدار یک اقدام شرم‌آور برای مخفی کردن کردن تاریخ تهاجم نظامی‌گری ژاپن و به چالش کشیدن پیامدهای جنگ جهانی دوم و نظم بین‌المللی بعد از جنگ محسوب می‌شود و چین با قاطعیت با این قدام مخالفت می‌کند.

یوشیتاکا شیندو، وزیر امور داخی و ارتباطات ژاپن با کم اهمیت دانستن اختلافات دیپلماتیک، تاکید کرد که وی به عنوان یک انسان نسبت به این یادبود جنگ ادای احترام کرده است.

یکی از وزرای کابینه ژاپن به همراه تعدادی از قانونگذاران نیز در بازدید از این یادبود جنگ حضور داشته است؛ اقدامی که خشم چین و کره جنوبی را برانگیخت.

به گزراش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیندو به خبرنگاران گفت: من برای افرادی که در جنگ‌ها جان خود را از دست داده‌اند، سوگواری کرده و برای دستیابی به صلح دعا کردم. این مساله به دیگر کشورها ارتباطی ندارد. فکر نمی‌کنم که این بازدید بر مسائل دیپلماتیک تاثیر بگذارد. این اقدام تنها بخشی از فستیوال پاییزی در یاسوکنی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین