کد خبر: ۲۱۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷

الهام علی‌اف برای سومین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

الهام علی اف که در انتخابات مورد انتقاد ریاست جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید، امروز (شنبه) برای سومین بار سوگند یاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تایید پیروزی الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در انتخابات 9 اکتبر توسط دادگاه قانون اساسی، مراسم تحلیف وی در پارلمان این کشور در باکو برگزار شد. ناظران بین‌المللی این انتخابات را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

علی اف که 85 درصد آرا را در مقایسه با 5/5 درصد جمیل حسنلی، مهمترین رقیبش به دست آورد به رهبری 10 ساله خانواده‌اش در جمهوری آذربایجان ادامه خواهد داد.

ناظران سازمان امنیت و همکاری در اروپا اعلام کردند که در این انتخابات، استانداردهای بین‌المللی رعایت نشد و رقبای علی اف خواستار ابطال نتایج آن شدند.

علی اف، پس از مرگ پدرش حیدر، افسر سابق ک.گ.ب در سال 2003 در انتخاباتی مورد مناقشه پیروز شد و قدرت را به دست گرفت.

هرگونه اعتراضی در کشور آذربایجان با واکنش شدید رو به روشده و فعالیت حقوق بشر، مقامات این کشور را به بازداشت تعدادی از مخالفان خود پیش از انتخابات متهم می‌کند.

انتظار می‌رود که علی اف به سیاست محتاطانه خود در قبال اروپا و روسیه ادامه بدهد و در حالیکه یک منبع مهم انرژی برای اروپا و یک همپیمان آمریکا محسوب می‌شود، روسیه را نیز از خود نرنجاند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین