کد خبر: ۲۱۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸

هنیه: به کمتر از بازپس‌گیری قدس راضی نمی شویم

اسماعیل هنیه با اعلام اینکه حماس همچنان به گزینه مقاومت استراتژیک برای آزادسازی فلسطین پایبند است، تاکید کرد: مسجدالاقصی بخشی از آرمان مسلمانان است و تقسیم زمانی و مکانی آن به هیچ وجه ممکن نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر حماس امروز (شنبه) در سخنانی در میان 1500 تن از رهبران و شخصیت‌های برجسته فلسطینی با اشاره به امضای قرارداد تبادل اسیران فلسطینی تاکید کرد: نیروهای مقاومت و در راس ‌آن گردان‌های عزالدین قسام ( شاخه نظامی حماس) توانستند پیروزی تاریخی را بیافرینند.

وی افزود: در امضای قرارداد "وفاداری به آزادگان"، مصر نقشی برادرانه و میانجی‌گرانه را اجرا کرد و اعلام می‌کنم که پرونده اسیران فلسطینی همواره گشوده خواهد ماند و تا زمان آزادی همه اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل این پرونده بسته نخواهد شد.

هنیه در ادامه تاکید کرد که حماس همچنان به گزینه مقاومت به عنوان گزینه استراتژیک به برای آزادسازی فلسطین پایبند است.

درباره مسجدالاقصی نیز هنیه گفت: مسجدالاقصی بخشی از عقیده مسلمانان است و باید بگویم که تقسیم زمانی و مکانی این مسجد به هیچ وجه ممکن نیست و رژیم اشغالگر اسرائیل هرگز نمی‌تواند از طریق حملات پیاپی علیه نمازگزاران این مسجد سیاست‌های خود را جامع عمل بپوشاند و جنایت‌هایش علیه الاقصی هرگز حقی را برای اسرائیل درباره مسجدالاقصی به وجود نمی‌آورد.

نخست‌وزیر حماس با اشاره به خطراتی مکه مسجد الاقصی را تهدید می‌کند گفت: الاقصی در معرض خطراتی برنامه ریزی شده قرار دارد که هدف آن‌ها سلطه کامل بر مسجدالاقصی است، رژیم اشغالگر اسرائیل تلاش می‌کند تا با این نقشه‌ها زمینه را برای ویران کردن مسجدالاقصی فراهم کند.

وی افزود: اگر اسرائیل موقتا در از بین بردن آثار باستانی و اماکن مذهبی موفق شده و توانسته است حقایق را تغییر داده و برخی مقدسات اسلامی و مسیحی را یهودی کند، باید بگویم که هرگز نمی‌تواند این اماکن را در قلب‌ها و اندیشه‌ها ما ریشه‌کن کند و قداست ‌آنها را از بین ببرد. قدس تا زمانی که نبض‌های ما می‌تپد هرگز سقوط نخواهد کرد.

نخست وزیر حماس تاکید کرد: ما به کمتر از بازپس گیری قدس و تشکیل کشور مستقل فلسطین و بازگشت آوارگان راضی نمی‌شویم و باید اعلام کنم که با تمامی طرح‌ها اعم از کشور جایگزین مخالفیم.

هنیه در ادامه آغاز انتفاضه‌ای جدید در کرانه باختری را خواستار شده و اعلام کرد: من از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهم که برای آغاز انتفاضه بزرگ الاقصی و تعیین فعالیت‌های مشترک در سطح کشورهای عربی و اسلامی با هدف یاری قدس و فلسطین آماده شوند و به دشمن می‌گویم که از توهین به قدس و الاقصی و تلاش برای از بین بردن آنها دست بکشد.

وی همچنین متحد شدن و یکی کردن سلاح‌ها برای آزادی قدس را خواستار شده و گفت: امیدوارم شاهد تلاش‌های کشورهای عربی برای رویارویی با حملات علیه قدس باشیم.

نخست وزیر حماس درباره مذاکرات صلح میان جنبش فتح با اسرائیل نیز گفت: اسرائیل از این مذاکرات به عنوان سرپوشی برای ادامه اقدامات ناقض حقوقش علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مقاومت بار دیگر ثابت کرد که قادر است از هر سختی عبور کرده و جنگ با اشغالگران را اداره کند و اعلام می‌کنم تا زمانی که الاقصی در خطر باشد هیچ امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت.

هنیه با اشاره به تمایل حماس برای برقراری ارتباط بهتر با مقامات مصر در تمامی دوران‌ها گفت: حماس هرگز در امور داخلی مصر دخالتی نکرده است. ما یکی از طرف‌های درگیری‌ها در مصر یا حوادثی که در سیناء اتفاق می‌افتد نیستیم آنچه که ما می‌خواهیم این است که مصر را در امنیت، ثبات و وحدت ببینیم.

نخست وزیر حماس با بیان اینکه جنبش حماس دشمن مصر نیست، تاکید کرد: ما از برادرانمان در مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را بگشایند.

وی در ادامه از اتحادیه عرب و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی خواست تا محاصره نوار غزه را محکوم کنند.

هنیه در پایان تاکید کرد که امت اسلام هرگز از یاری غزه دست نخواهد کشید و غزه روزی دشمنان و دوستان خود را با قدرت بی‌نظیرش در ایستادگی در برابر دشمنان خود غافلگیر خواهد کرد.

هنیه همچنین درباره موضع حماس نسبت به آشتی ملی و پایان اختلافات داخلی در فلسطین تاکید کرد: آشتی ملی همواره گزینه دولت حماس و تصمیم آن از اولین لحظات بوده و هیچ تغییری در مواضع ما ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: ما با تمامی طرح‌های عملی که در نهایت به آشتی واقعی و پایان اختلافات بیانجامد و بتواند موسسات سیاسی را متحد کند موافق بوه و از آن حمایت می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین