کد خبر: ۲۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۴

بهزيستي براي پذيرش كارتن خوابها 500 ميليون تومان می خواهد

آفتاب‌‌نیوز : رجب صمدي افزود: اردوگاه موقت نگهداري كارتن خوابها از زمستان گذشته در منطقه اسلامشهر زير نظر شهرداري فعال شده و در حال حاضر حدود 220 كارتن خواب در اين مركز مستقر هستند كه اكثرا جزو گروههاي هدف بهزيستي محسوب مي شوند. 

وي ادامه داد: بهزيستي از سال گذشته به علت نداشتن بودجه از پذيرش كارتن خوابها سرباز می زد اما اخيرا گشايشي حاصل شده و قرار است 50 تا 60 نفر از آنان را به زودي تحويل بگيريم البته مددجويان شهرستاني بايد به مراكز ساير استانها ارجاع شوند و قرار شده با تامين بودجه و بخشنامه سرپرست سازمان بهزيستي، هر استان جوابگوي مددجوي خودش باشد. 

صمدي اضافه كرد:‌ اكثر كارتن خوابهاي جمع آوري شده مربوط به ساير استانها هستند و اگر چه در تهران جمع آوري شده اند دليلي ندارد كه بهزيستي تهران بار كل كشور را به دوش بكشد و همه خدماتي كه در تهران مي توان به كارتن خوابها ارائه كرد در مراكز شهرستانها نيز وجود دارد. 

وي گفت: كارتن خوابها به گروههاي مختلف اعم از معتاد، بيمار رواني، عقب مانده ذهني، معلول و بي خانمان تقسيم مي شوند و هر كدام از آنها پس از صدور حكم قاضي براي تحول شدن آنها به بهزيستي بايد به مراكز خاص نگهداري آن گروه منتقل شوند. 

رئيس بهزيستي استان تهران افزود: سازمان بهزيستي براي نگهداري اين مددجويان بايد آنها را به مراكز خصوصي نگهداري تحويل دهد و اين مراكز نيز براي پذيرش كارتن خوابها به ازاي پذيرش هر نفر يارانه مي خواهند و متاسفانه سازمان بهزيستي براي پرداخت اين يارانه به مراكز خصوصي مشكل دارد.
 
وي گفت: فعلا كارتن خوابهاي جمع آوري شده در تهران در مركز اسلامشهر مستقر هستند و خدمات درماني و توانبخشي به آنها ارائه مي شود اما اين مركز موقتي است و بايد هر چه زودتر تخليه شود تا جا براي پذيرش كارتن خوابهاي جديد به خصوص در آستانه فصل سرما فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین