کد خبر: ۲۱۵۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶

صدور ويزاي آني براي گردشگران خارجي در فرودگاه هاي ايران

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: به جز ۱۰ كشور از جلمه انگليس، آمريكا، افغاسنتان، پاكستان، ساير توريست هاي خارجي مي توانند ويزاي آني در فرودگاه دريافت كنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلي نجفي در گفت و گوي تلفني با گاردين افزود: هدف دولت جديد جذب توريست از سرتاسر جهان به ويژه از كشورهاي همسايه و كشورهاي جنوب شرق آسيا به ويژه چين است.

وي گفت : در دو ماه گذشته و همزمان با به روي كار آمدن دوات جديد آژانس هاي توريستي از افزايش درخواست سفر به ايران از سوي توريست هاي خارجي خبر مي دهند.

نجفي با اشاره به اينكه فعلا نمي تواند رقم دقيقي از ميزان ورود توريست به ايران را بدهد، رقم تخميني ورود توريست هاي خارجي به ايران در سال گذشته حدود ۴ ميليون بر آورد كرد كه اغلب آنان از كشورهاي همسايه همچون پاكستان و عراق و براي زيارت اماكن مقدسه شيعيان از جمله مشهد وارد ايران شده اند.

نجفي ميزان درآمد كشور از ورود توريست ها را حدود ۲ ميليارد دلار تخمين زد و افزود: هدف دولت، رساندن اين مبلغ به ۱۰ ميليارد دلار است.

وي به گاردين گفت كه ايران امن ترين و سالم ترين كشور منطقه است. ما بايد كاري كنيم كه ترس جهانگردان غربي از آمدن به ايران بريزد، اين نخستين قدم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین