کد خبر: ۲۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

کاهش قیمت جهانی نفت با لغو تحریم ایران

رئیس بخش تحقیقات بانک مریل لینچ آمریکا گفت: اگر با لغو تحریم ها نفت ایران مجددا به بازار برگردد، قیمت جهانی نفت تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس بخش تحقیقات بانک مریل لینچ آمریکا گفت: اگر با لغو تحریم ها نفت ایران مجددا به بازار برگردد، قیمت جهانی نفت تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش بلومبرگ، فرانسیسکو بلانچ، رئیس بخش تحقیقات کالاهای جهانی و مشتقات بانک مریل لینچ آمریکا گفت، اگر با لغو تحریم ها نفت ایران مجددا به بازار برگردد،  قیمت نفت احتمالا تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.

وی در نشستی در هیستون آمریکا گفت: «قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که از آن با عنوان نفت سبک و شیرین تگزاس نیز یاد می شود به زیر 100 دلار و احتمالا بالای 90 دلار خواهد رسید»

وی ادامه داد: «ما شاهد هستیم که اقتصاد های زیادی نمی توانند از پس قیمت های بالای فعلی نفت بر بیایند. قیمت نفت در این محدوده باقی خواهد ماند و اگر نفت ایران به بازار برگردد، ممکن است 10 درصد کاهش یابد.»

وی در ادامه گفت، اگر استخراج نفت شیل آمریکا میزان تولید نفت را افزایش نمی داد، با توجه به کاهش تولید نفت لیبی و تحریم نفت ایران، اکنون احتمالا قیمت نفت برنت به 150 دلار رسیده بود.
بری اسمیترمن، رئیس کمیسیون  راه آهن تگزاس نیز در این نشست به شوخی گفت: «ما (نفت) لیبی و ایران را از دست دادیم ولی در عوض (نفت) تگزاس را به دست آوردیم.»

به گزارش تسنیم، در این نشست همچنین جیون بوردوف، مدیر مرکز سیاست جهانی انرژی دانشگاه کلمبیا اظهار داشت، به دلیل صادرات ال ان جی، قیمت گاز طبیعی آمریکا احتمالا بیش از 10 درصد افزایش نخواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین