کد خبر: ۲۱۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

750 هزار ایرانی سال آینده به حج می روند

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزارت حج عربستان برای افزایش 50 درصدی سهمیه جمهوری اسلامی ایران در عمره 93 - 1392 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل شش کارگروه در حین عملیات حج برای آسیب‌شناسی خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: در طول موسم حج امسال تا کنون 1050 نفر ساعت جلسات کارشناسی در قالب این شش کارگروه تشکیل شده که به آسیب‌شناسی میدانی عملیات حج پرداخته‌اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج تعدادی از اقامتگاه‌های زائران ایرانی از گردونه اجاره برای ایام عمره و موسم حج آتی خبر داد و گفت: حدود 5 درصد اقامتگاه‌های فعلی زائران ایرانی در مکه مکرمه از گردونه اجاره برای اقامت زائران کشورمان حذف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزارت حج عربستان برای افزایش 50 درصدی سهمیه جمهوری اسلامی ایران در عمره 93 - 1392 خبر داد و با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی عمره پیش‌ رو تدوین و تقدیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی شده است، گفت: در عمره 93 - 92 در قالب برنامه 10 روزه، زمینه تشرف بیش از 750 هزار زائر ایرانی فراهم می‌شود.

وی با اعلام اینکه ثبت‌نام عمره از 15 محرم (28 آبان)شروع و در دو مرحله انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در ایام ماه صفر شاهد حضور عمره‌گزاران ایرانی در سرزمین وحی باشیم.
اوحدی همچنین از بسته شدن برنامه زمان‌بندی حج 93 خبر داد و اظهار داشت: زمان ثبت‌نام حج تمتع 93 از هفدهم ربیع‌الاول (29 دی)شروع و تا پایان دهه فجر کامل شده و کاروان‌های حج تمتع سال آتی نیز تا پایان اسفند ماه 92 بسته می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت بر ارتقای زیرساخت‌ها برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز ثقل ترانزیت زائران کشورهای مختلف تاکید کرد و در همین زمینه، از ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری بانک گردشگری و بانک ملت و با نظارت سازمان حج و زیارت خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین