کد خبر: ۲۱۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
بوربور:

هیچ کس پاسخگوی اعمال احمدی نژاد نیست

احزاب کوچک در قالب دو یا سه جریان فکری ائتلاف کنند/خانه احزاب باید فعال شود/باید کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم/رسانه‌ها ایجاد و گسترش تشکل‌های مردم نهاد را به یک دغدغه تبدیل کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: هیچ کس پاسخگوی کار‌ها و اقدامات اشخاصی چون احمدی‌نژاد که پس از ۸ سال از قدرت کنار می‌روند، نیست.

حبیب الله بور بور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص ضرورت گسترش فعالیت احزاب در کشور تصریح کرد: احزاب در ایران کارایی لازم را ندارند و در انتخابات که نماد حضور و فعالیت احزاب است افراد به طور شخصی نامزد می‌شوند و در پایان هم احزاب به صورت جسته و گریخته از نامزد‌ها حمایت می‌کنند.

بوبور با اشتباه خواندن روال احزاب برای حضور در انتخابات خاطر نشان کرد: به جای اینکه احزاب نامزدهای خود را در انتخابات معرفی کنند به حمایت از نامزدهایی می‌پردازند که به صورت خودسر در انتخابات نام نویسی کرده‌اند و این نشان از عدم کارایی احزاب دارد.

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزود: در کشورهای توسعه یافته،احزاب به عنوان یک جریان فکری، گروهی از مردم را گرد هم می‌آورند و با طرح و برنامه و استراتژی خود موجب شناخت و معرفی خود می‌شوند که پس از انجام برنامه‌ها و قضاوت مردم محبوبیت به دست می‌آورند و در انتخابات نیز نماینده حزب را معرفی می‌کنند که در ‌‌نهایت مردم به احزاب رای می‌دهند و این احزاب هستند که به قدرت می‌رسند و در پایان دوره قدرت، برنامه‌های احزاب بررسی و قضاوت می‌شود.

وی افزود: اگر احزاب در ایران چنین توانایی و رویکردی داشته باشند دیگر شاهد این نخواهیم بود که هیچ کس پاسخگوی کار‌ها و اقدامات اشخاصی چون احمدی‌نژاد که پس از ۸ سال از قدرت کنار می‌روند، نیست و این روند همچنان ادامه می‌یابد و در پایان کار هر دولت و نهادهایی که از طریق آرا انتخاب می‌شوند بدون پاسخگو بودن باقی می‌ماند.

بوربور اذعان داشت: اگر احزاب معرف نامزدهای انتخاباتی باشند باید پاسخگوی اقدامات کسانی که به قدرت می‌رسند باشند و در واقع احزاب ضمانت اجرایی کار مسئولین کشور را برعهده می‌گیرند.

قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: خانه احزاب باید فعال شود و نهایتا احزاب کوچک در قالب دو یا سه جریان فکری ائتلاف کنند و در خانه احزاب حضور داشته باشند و از طرح و اهداف و برنامه‌های خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ تشکل مردم نهاد را یا تاسیس کرده‌ام و یا در هیات رییسه آن‌ها عضو هستم،افزود: پس از سالیانی تلاش و حضور در عرصه گسترش تشکل‌های مردمی معتقدم باید کار‌ها را به خود مردم واگذار کنیم و رسانه‌ها نیز رسالت دارند که ایجاد و گسترش تشکل‌های مردم نهاد را به یک دغدغه تبدیل کنند و از طرفی نظام بایستی فعالیت‌های اجرایی خود را به آن‌ها واگذار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین