کد خبر: ۲۱۵۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

نخستین دستاوردهای طرح 100 روزه دولت

از نخستین دستاوردهای طرح 100 روزه اقتصادی در جلسه دیشب هیات دولت رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هيات وزيران دیشب به رياست حسن روحاني رئيس جمهور تشکيل جلسه داد.

در اين جلسه وزارت امور اقتصادي و دارايي و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي گزارشي از اقدامات انجام شده درباره مصوبات و تصميمات دولت در خصوص رفع موانع توليد و سرمايه گذاري ارائه کردند.

روان شدن امر ترخيص، خروج سريع‌تر کالاهاي اساسي و کاهش هزينه هاي ماندگاري کالا در گمرکات از نتایج مصوبات 35 بندی طرح رونق اقتصادی دولت تدبیر و امید اعلام شد به گونه اي که يک ميليون و150 هزار تن کالاي اساسي با رشدي معادل 40 درصد نسبت به مدت ماه قبل و دارو حدود 958 تن به ارزش 82 ميليون دلار از گمرکات ترخيص شده است.

در این جلسه اعلام شد مدت زمان صرف شده براي ترخيص کالاهاي اساسي از 8 روز به 4 روز کاهش يافته است و اين موضوع بر کاهش هزينه هاي تمام شده براي محصولات وارداتي تاثير مناسبي داشته است.

همچنین سرويس ارزيابي جداگانه اي براي تسريع در ترخيص کالاهاي واحدهاي توليدي در گمرکات ايجاد شده است. براساس تدابير اتخاذ شده، بيش از يکصد ميليون دلار ثبت سفارش داشته ايم.

به گزارش مهر، بازنگري در فهرست محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي صادراتي و تعيين تکليف صادرات غيرنفتي تا پايان سال و روان سازي فرآيند اخذ پروانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کوتاه کردن زمان آن از دیگر موضوعاتی بود که دیشب در جلسه هیات دولت اعلام شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین