کد خبر: ۲۱۵۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

هشدارثبت احوال به شیب منفی تولد و ازدواج

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هم‌اکنون شیب نزولی در نرخ تولد و ازدواج را شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده نرخ تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد ناظمی اردکانی صبح امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در سال حدود یک میلیون و 400 هزار مورد تولد، 400 هزار فوتی، حدود 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق را ثبت می‌کند.

وی افزود: شیب نزولی را در تولد و ازدواج شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: به ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 تولد پسر در کشور داریم.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: هرم سنی جمعیت کشور در دوره جوانی به نام پنجره طلایی است‌.

معاون وزیر کشور گفت: شناسنامه‌ها در سن 15 سالگی عکس‌دار می‌شوند و کارت ملی نیز در زمان عکس‌دار شدن شناسنامه صادر خواهد شد.

ناظمی اردکانی افزود: افرادی که مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی دارند و پدرشان فوت شده یا به هر دلیلی در دسترس نیست بعد از 18 سال می‌توانند درخواست تغییر تابعیت بدهند و شناسنامه ایرانی بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی نیز گفت: افرادی که سنشان سی سال تمام است به خاطر اینکه چهره و عکس آنها تا حدودی تغییر کرده ملزم به تعویض شناسنامه هستند.

به گزارش فارس، سید حسین نیری افزود: در کشور دو نوع شناسنامه صادر می‌شود، یک نوع با جلد سبز رنگ مربوط به افرادی است که سن آنها کمتر از 15 سال است و افراد بالای 15 سال که شناسنامه جلد قهوه‌ای دریافت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین