کد خبر: ۲۱۵۶۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

نفت ۱۱۰ دلار شد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز سه شنبه ۳۶ سنت نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز سه شنبه ۳۶ سنت نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز،  پس از آنکه میزان ذخایر نفت خام آمریکا به بیش از میزان پیش بینی شده افزایش یافت، قیمت نفت خام آمریکا امروز به زیر 99 دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح از اوایل جولای تاکنون رسید.

حجم ذخایر نفت خام آمریکا با 4 میلیون بشکه افزایش به 374.5 میلیون بشکه رسید که بیش از پیش بینی افزایش 2.2 میلیون بشکه ای تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر امروز 40 سنت کاهش یافت و به 98.82 دلار رسید.

اما قیمت نفت برنت افزایش داشت و با 36 سنت افزایش به 110 دلار در هر بشکه رسید. بدین ترتیب میزان فاصله قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت به حدود 11 دلار رسید که بیشترین شکاف قیمت از اواخر آوریل تاکنون بود.

کارستن فریچ، تحلیلگر بازار نفت در کومرز بانک فرانکفورت گفت: «انجام تعمیرات پالایشگاهی منجر به کاهش تقاضا برای نفت خام آمریکا و افزایش ذخایر نفت خام این کشور شده است... اما من تصور نمی کنم که قیمت نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت بیش از این کاهش یابد، و فکر می کنم شکاف قیمت احتمالا مجددا به سوی 5 تا 6 دلار باز خواهد گشت.»

به گزارش تسنیم،بازارهای مالی امروز منتظر انتشار آمار بازار کار در آمریکا هستند، تا بتوانند زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزور را حدس بزنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین