کد خبر: ۲۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹

وجود 2 هزار و 400 بیمار ایدزی در فارس ‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک‌هفته گذشته دو مورد وبا یکی در لار و دیگری در شیراز تشخیص داده شده است که در هر دو مورد، بیماران مبتلا از افغانی‌های مهاجر غیرقانونی بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر محسن مقدمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمام اقدامات لازم اعم از بیمار یابی در خانواده و اطرافیان و درمان کامل در خصوص دو بیمار یاد شده انجام شده است.

مقدمی همچنین با تصریح اینکه فارس و شیراز به لحاظ توان تشخیص و دقت تشخیص بیماری‌ها در سطح بالایی در کشور قرار دارد،‌ گفت: به‌همین دلیل آمار بیماری‌ها عمدتا در شیراز و فارس به عدد واقعی نزدیک‌تر است.

وی با رد اینکه تعداد بیماران اچ‌آی‌وی (ایدز) در فارس بالاتر از کشور است، گفت: توان و دقت تشخیص در شیراز و فارس بالاتر از دیگر نقاط کشور بوده و فعالیت‌های تشخیصی، پیشگیری، آموزشی و درمانی نیز در سطحی بسیار بالاتر قرار دارد.

مقدمی با اشاره به اینکه دو آمار در خصوص ایدز در کشور مطرح است، گفت: یک آمار، عدد غیررسمی بیماران مبتلا است که به‌شکل تخمینی عنوان می‌شود و یک عدد آمار بیماران تشخیص داده شده است.

وی گفت: در کشور تخمین زده می‌شود که 100 هزار بیمار مبتلا به ایدز باشد ولی تعداد بیماران تشخیص داده شده، حضور 24 هزار نفر بوده است، در فارس نیز تعداد بیماران تشخیص داده شده بالغ بر 2 هزار و 400 نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیراز مجهز به استانداردترین مرکز آزمایشگاهی در مورد تشخیص بیماران مبتلا به سل است که این آزمایشگاه به تایید بالاترین مراجع بهداشتی جهان رسیده و امروز هم از سوی معاون سازمان ملل از آن بازدید شد.

به گزارش ایسنا، وی با تصریح اینکه ارزیابی هلن کلارک، معاون سازمان ملل متحد و رئیس گروه عمران این سازمان، در خصوص توان تجهیزاتی، تشخیصی و علمی شیراز و فارس در خصوص سه بیماری سل،‌ مالاریا و ایدز، بسیار بالا است،‌ گفت: اگر آمارهای فارس در خصوص برخی بیماری‌ها بالا است، دلیلش را باید در توان تشخیصی بالا جست و جو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین