کد خبر: ۲۱۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰

تجمع دوباره کارگران کارخانه سرب و روی زنجان

کارگران کارخانه سرب و روی زنجان ظهر چهارشنبه در اعتراض به آنچه تعطیلی ناعادلانه کارخانه عنوان می کنند برای سومین بار طی سه ماه اخیر در مقابل استانداری زنجان تجمع و خواستار بازگشایی این کارخانه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این تجمع کارگران کارخانه سرب و روی با ناعادلانه عنوان کردن تعطیلی کارخانه سرب و روی در سه ماه گذشته، عدم تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی و بازگشایی کارخانه را یادآور شدند و تاکید کردند باید مسئولان استان هرچه سریعتر نسبت به رسیدگی به وضعیت کارخانه و بازگشایی و بازگشت کارگران اقدام کنند.

مدیر کارخانه سرب و روی زنجان در حاشیه تجمع مجدد کارگران سرب و روی زنجان در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش‌های رسیده، تکلیف تعطیلی کارخانه سرب و روی زنجان در ۱۵ آبان‌ماه مشخص می‌شود. عبدالحسین وفایی افزود: متاسفانه همه کارگران مشغول به کار در این کارخانه به دلیل سه ماه بیکاری، به اداره کار برای جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

وی ادامه داد: استاندار سابق زنجان اعلام کرد که کارخانه آلوده نیست و متأسفانه به دلیل جو به وجود آمده ما ناچاریم به تعطیلی کارخانه تن دهیم. وفایی افزود: کارشناسان و رسانه ملی برای بازدید به کارخانه بیایند و از نزدیک شاهد عملکرد این واحد صنعتی باشند در این کارخانه سیستم‎های بازیافت وجود دارد و حدود ۱۵۰۰ آیتم که کل فضای کارخانه را پوشش داده را شامل می شود اما بر اساس شایعات منجر به این تعطیلی سه ماهه شده است.

به گزارش مهر، مدیر کارخانه سرب و روی زنجان افزود: به دلیل عدم پیگیری صحیح و اصولی و ارایه نشدن هیچ مدرکی بنا بر آلوده بودن کارخانه، این کارخانه سه ماه است که تعطیل است. حال اگر در این مدت استانداری، کمیته‎ای را تشکیل می‎داد تا اعضا از کارخانه و نحوه عملکرد آن از نظر فنی بازدید کنند، مطمئنا امروز شاهد این واقعه تلخ نبودیم. کارخانه سرب و روی زنجان ۲۳ مردادماه سالجاری در پی بالا گرفتن موج اعتراضات به آنچه که آلاینده بودن فعالیت های کارخانه سرب و روی بود به دستور استاندار سابق زنجان تعطیل شد. پیشتر اعتراضات مردمی نسبت به تعطیلی، انتقال کارخانه به مکان تعیین شده و رعایت اصول زیست محیطی توسط کارخانه سرب و روی صورت گرفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین