کد خبر: ۲۱۵۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸

اعتراض جهانی به کشتار وحشیانه دلفین‌ها در پرو

تحقیقات سری در «پرو» از سلاخی وحشیانه و بی‌رحمانه دلفین‌ها برای تهیه خوراک کوسه‌ها در سواحل اقیانوس آرام پرده برداشته و انتشار این خبر، خشم طرفداران محیط زیست را در سراسر جهان برانگیخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پی این رسوایی طرفداران محیط زیست، دولت «پرو» را مجبور به اقدامی جدی برای مقابله با این جنایت کرده‌اند. دو سازمان غیرانتفاعی طرفدار محیط زیست با عناوین «صدای آبی فلوریدا» و «موندو آزول پرو» در یک کنفرانس خبری مشترک گزارش‌های شرم‌آوری از این اقدام منتشر و یک هیات جداگانه نیز مستنداتی راجع به این اقدام وحشیانه ارائه کرده است.

«هاردی جونز»، مدیر سازمان «صدای آبی فلوریدا» به روزنامه «پان امریکن پست» گفت: بیش از ۳۰ گروه حامی محیط زیست از ۱۱ کشور مختلف شامل آمریکا، انگلیس، ژاپن، هنگ‌کنگ، کانادا، استرالیا، ایتالیا و مکزیک توافقنامه‌ای را برای پیگیری این اقدام به امضا رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «پاناما پست»، «استفان آسترمول»، مدیر سازمان «موندو آزول» نیز اعلام کرد: آنچه که مشاهده کردیم بسیار وحشتناک بود. ماهیگیران پس از شکار دلفین‌ها با نیزه، دلفین‌های بینوا را روی عرشه کشتی انداخته و با چماق آنها را می‌کشند.

تنها کاری که از عهده من برمی‌آید این است که این رویدادها را به ثبت رسانده و دنیا را از این تراژدی غم‌انگیز با خبر کنم تا بلکه راه‌حلی موثر برای پایان دادن به این اقدام وحشیانه بیابیم. «آسترمول» افزود: ماهیگیران سالانه ۱۵ هزار قطعه دلفین را برای تغذیه کوسه‌ها در آب‌های پرو شکار می‌کنند. «پائول فامپیو»، قائم مقام سازمان ماهیگیری و شیلات کشورهای آمریکای جنوبی گفت: از سال ۱۹۹۶ میلادی و در راستای توافقنامه‌های بین‌المللی، شکار دلفین‌ها در پرو به کلی ممنوع شده است و متجاوزان به دلیل ارتکاب به این جرایم زیست‌محیطی تحت پیگرد و مجازات قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین