کد خبر: ۲۱۶۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

نماینده مخالف فانی: چرا برنامه های عملیاتی و اجرایی ندارید؟

نماینده مردم مبارکه گفت: آقای فانی، شما با این همه انگیزه برای وزارت و تجربه بالا، چرا برنامه هایتان کلی است و برنامه اجرای و جزیی ندارید؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اصغر فانی، نخستین وزیر پیشنهادی بود که امروز صلاحیتش بررسی شد.

اولین مخالف او، ایرانپور، نماینده مردم مبارکه بود. او گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک بخش زیر بنایی دولت که در سایر بخش های جامعه بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل متولی و سکاندار هدایت چنین وزارتخامه ای باید از توانایی مدیریت آن برخوردار باشد. چراکه کوچکترین تصمیمی که در لایه های مختلف جامعه گرفته شود در اعماق جامعه تاثیر گذار است.

او خطاب به فانی گفت: دکتر فانی شما به عنوان کسی که انگیزه دارید برای وزارت و تجربه بالایی هم در این وزارتخانه دارید، توقع این بود که از خیل عظیم نیروهای کارشناسی در بنده وزارتخانه استفاده کنید. اما در برنامه های شما، تنها نگاهی به بخشی از جامعه بزرگ آموزش و پرور ش کشور است. از بایدها و نباید ها گفته اید. اما از فضای درونی و برونی اموزش و پرورش که به عنوان وزیر پیشنهادی تاثیر زیادی در ان خواهید داشت، حرفی نزده اید.

نماینده مبارکه گفت: حداقل مبانی برنامه استراتژیک در برنامه های شما مشاهده نمی شود. برخی از برنامه ها نیاز به تبیین و توضیح بیشتری دارد. سه ماه است که شما مسوولیت این وزارتخانه را برعهده دارید. قطعا می توانید برنامه ریزی های بهتری برای آینده را مد نظر داشته باشید و ببینید توان اداره دارید یا نه.

او گفت: در بخشی ار برنامه ها به موضوع ارتقا مدیریت در آموزش و پرورش و چابکسازی آموزش و پرورش اختصاص دارد. روش های خود را دراین باره بیان کنید. شما نظر صریح خود را درباره اخراج مربیان پیش دبستانی که در دوره گذشته اتفاق افتاد بیان کنید و بگویید چه برنامه ای برای آنها دارید. در کنار استفاده از الفاظ به صورت عملیاتی برنامه های خود را بیان کنید.

ایرانپور در پایان نطقش گفت: نهادینه کردن برنامه محوری در مدیریت آموزش و پرورش را بیان کرده اید اما شیوه و روش این نهادینه کردن را اشاره نکرده اید. در بند ب برنامه هایتنان در رابطه با موضوع منابع انسانی و ارتقای آن بیان کرده اید، اما چه برنامه مشخصی برای رسیدن به ان دارید؟ بخش عمده ای از مدارس را مدارس فرسوده تشکیل می دهند. برنامه زمان بندی شما برای بهبود فضای آموزشی و رسید به استانداردها چیست؟

این نماینده مخالف فانی، بخشی از وقتش را به عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان داد. او چند سوال از فانی پرسید: یک سئوال در زمان جنابعالی طرحی ناقص ماند قرار بود رییس مدارس را معلمان و انجمن اولیا تعیین کنند متاسفانه اجرا نشد. آیا شما این طرح را ادمه می دهید؟ چه برنامه ای برای نیروهای حق التدریس دارید که با حداقل حقوق و مزایا کار می کنند؟ در مورد انتخاب مدیران کل چه سیاستی دارید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین