کد خبر: ۲۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۱

سيمان ، بورس را نجات داد

آفتاب‌‌نیوز : ديروز نماد 3 شرکت بزرگ توليدکننده سيمان پس از ماهها توقف باز شد و اتفاقا عرضه سهام اين کارخانه ها با استقبال خوب خريداران مواجه شد و بسرعت فروش رفت. 

ديروز يکي از معدود روزهايي بود که صف فروش سهام ، جاي خود را به صف خريد سهام داد. ديروز نماد 3 کارخانه سيمان شاهرود ، سيمان تهران و سيمان فارس و خوزستان در بورس باز شد و اين سه کارخانه موفق شدند تعداد 13 ميليون و 234 هزار و 29 سهم را به ارزش 12726 ميليون ريال بفروشند. اين سه کارخانه بزرگ توليد سيمان ديروز با انتشار اطلاعيه هاي جداگانه ، سرمايه گذاران و سهامدارانشان را به افزايش سود سالانه اميدوار کردند. 

با اين حال به رقم افزايش سود اشاره اي نشده و تنها اين نکته مدنظر قرار گرفته که ورود سيمان به بورس فلزات که از اول دي ماه انجام خواهد شد فاصله قيمت ميان بهاي فروش کارخانه با بهاي بازار آزاد را از ميان خواهد بود و قيمت سيمان واقعي خواهد شد.

 طبيعي است مابه التفاوت ميان دو نرخ ياد شده که قبلا نصيب دلالان مي شد اکنون به جيب توليدکنندگان مي رود و به افزايش سود کارخانه هاي توليد سيمان خواهد انجاميد. البته هنوز معلوم نيست قيمت فروش سيمان از سوي کارخانه ها پس از ورود به بورس فلزات چه ميزان افزايش خواهد يافت و گمانه زني هايي هم که در اين باره انجام مي شود قابل اعتماد نيست.
از همين رو ، محاسبه و پيش بيني سود سهامداران کارخانه هاي سيمان تا دي ماه قابل محاسبه نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین