وی درباره پیگیری این موضوع از سوی آمریکا گفت: هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته و بیشتر در حد صحبت بوده اما دو طرف علاقهمندیهای خود را در این زمینه نشان دادهاند و نتایج مذاکرات 5+1 که در ژنو در حال بررسی است، زمینه اینگونه مراودات ایجاد میشود.
نوریان با بیان اینکه در زمینه فرودگاهها برنامههایی با توجه به سیاستهای دولت جدید طراحی کردیم تا شرایط رفاهی و ایمنی را برای مردم افزایش دهیم، اظهار کرد: تمام فرودگاهها مجددا مورد ارزیابی قرار میگیرند چون برخی فرودگاهها در ساخت اولیه، تیپ خاصی دارند و اگر هواپیماهای بزرگتر در آن منطقه پرواز کند به دلیل برخی محدودیتها و کمبود تجهیزات برای نشست و برخاست با مشکلاتی روبرو میشود و پرواز امکانپذیر نیست.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی ادامه داد: هر فرودگاهی براساس درجهبندی ساخته شده و قابلیتهای پروازهای متعددی دارد.
وی درباره شغل کنترل پرواز گفت: نگاه ما ایجاد شرایط مناسب برای کنترلهای پروازی است تا رضایت شغلی داشته باشند و امیدواریم با برنامهای که در زمینه بودجه برای سال آینده در نظر داریم نیاز بودجهای را در این زمینه برطرف کنیم.
نوریان با بیان اینکه از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز خطای انسانی، مراقبان پرواز هستند که ارتباط با هواپیما را برقرار میکنند، گفت: گروه دیگر خلبانان و گروههای فنی هستند؛ نقش مراقبان پرواز امروز در دنیا دارای اهمیت زیادی است .
به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی یادآور شد: در سیامین اجلاس منطقهای آسیا - اقیانوسیه ایفاتکا مراقبان پرواز دور هم جمع میشوند تا درباره مساله خطای انسانی در مراقبت پرواز به تبادلنظر بپردازند و در ارتباط با محیط کار، فشارهای عصبی، نحوه آموزش، نحوه انتخاب افراد برای شغل و ایجاد شرایطی که رضایتمندی شغلی ایجاد کند تبادلنظر میکنند و فرصت خوبی است که با آخرین یافتههای بینالمللی در این زمینه آشنا شوند.