کد خبر: ۲۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

مذاکرات هسته‌ای با آژانس درقالب جدید

مذاکرات کارشناسی هسته‌ای در ساختار جدید و با شرکت معاون وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه)در مقر این سازمان در وین برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مذاکرات کارشناسی هسته‌ای در ساختار جدید و با شرکت معاون وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه)در مقر این سازمان در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایتارتاس، دوازدهمین دور مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز(دوشنبه 6 آبان) در حالی در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز می‌شود که این دور از مذاکرات به خاطر حضور دیپلمات‌های برجسته متمایز شده است. دیدار عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملی وزارت امور خارجه و نیز یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی  قبل از این گفتگوها با اهمیت تلقی می شود.

یک مسئول بخش رسانه ای  آژانس  به ایتارتاس گفت آمانو و عراقچی ابتدا با یکدیگر دیدار خواهند داشت و  سپس  هیئت های کارشناسان به آنها ملحق می‌شوند.

گفتگو‌ها با اشاره به طرح پیشنهادی ایران در ژنو برای حل و فصل اختلافات ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر به اعتقاد تحلیلگران نحوه ادامه روند مذاکرات با اعضای 1+5 به گفتگوها با آژانس مرتبط است. کشورهای میانجی مذاکرات ایران و گروه 1+5 اعلام کرده‌اند سطح پایینی از اعتماد دوجانبه بین ایران و طرف‌های مذاکره ایجاد شده است.

خاطر نشان می‌شود عراقچی نیز در ارتباط با این مذاکرات تاکید کرد این گفت‌وگوها در خصوص ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهامات و سوالات فیمابین ایران و آژانس است.

به گزارش تسنیم، مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (هشتم و نهم آبان) در وین برگزار خواهد شد.  بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی بین المللی وزارت خارجه‌ ریاست تیم کارشناسی ایران را به‌عهده دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین