کد خبر: ۲۱۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
تذکر نوبخت درباره یک تبصره لایحه اصلاحی بودجه:

دولت نمی‌خواهد برای اصلاحیه بودجه ۹۲ به موجودی صندوق ارزی دست بزند

نماینده دولت در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه دولت در پیشنهاد خود برای اصلاحیه بودجه سال 92 قصد ندارد به موجودی صندوق ارزی دست بزند، گفت: تا پایان سال 22 درصد از درآمد نفتی به صندوق ملی توسعه واگذار و تنها 6 درصد از آن در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده دولت و در مخالفت با پیشنهاد حذف تبصره دو لایحه اصلاح بودجه سال 92 با اشاره به اینکه لایحه اصلاح بودجه سال 92 به منظور پایبندی دولت به قانون و مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: دوستان توجه کنند که مذاکرات هم اکنون از طریق رادیو برای عموم مردم و حتی در فراسوی مرزها در حال انتشار است و همکاران و نمایندگان در توصیفاتی که درباره دولت به کار می‌برد، کمی دقت کنند.

وی افزود: دولت لایحه اصلاحیه بودجه را با هدف شفافیت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است و می‌توانست این کار را انجام ندهد، لذا متهم کردن دولت به عدم شفافیت کار درستی نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به نامه‌های نمایندگان مجلس به دولت، گفت: ما به این درخواست‌ها باید پاسخ دهیم و انتظار داریم تا نمایندگان نیز به شرایط دولت توجه کنند.

نوبخت ادامه داد: در صورت عدم تصویب این بند دولت برای طرح‌های عمرانی تا پایان سال پولی در اختیار نخواهد داشت؛ من مجاز نیستم که میزان دریافتی خزانه را بیان کنم اما این مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در پیشنهاد خود برای اصلاحیه بودجه سال 92 قصد ندارد تا به موجودی صندوق ارزی دست بزند، گفت: تا پایان سال 22 درصد از درآمد نفتی به صندوق ملی توسعه واگذار می‌شود و تنها 6 درصد از آن که آن هم مصوب مجلس است در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه در شرایطی به تصویب رسید که کشور در معرض تحریم قرار نداشت، افزود: ما را با کشور نروژ مقایسه می‌کنند، ما هم اکنون در شرایط تحریم قرار داریم برنامه پنجم توسعه نیز زمانی به تصویب رسید که درآمد ارزی ما بیش از 100 میلیون دلار بود اما هم اکنون به یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: هم اکنون بیش از 22 میلیارد یورو از درآمدهای نفتی ما در کشور چین است و آنها نمی‌توانند ان را به ما انتقال دهند اما به خاطر مراودات سیاسی حاضر شدند تا آن را به صورت فاینانس طرح‌های عمرانی به ما عودت دهند در مقابل ما هم هفت و نیم درصد از مبالغ پروژه‌ها را به صورت ریال به آنها پرداخت کنیم اما ما به خاطر شرایط بودجه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

به گزارش فارس، نوبخت با اشاره به ضرورت تصویب تبصره دوم لایحه اصلاحی بودجه، گفت: اگر نمایندگان محترم این تبصره را به تصویب نرسانند دیگر درخواستی را برای ما نفرستند و آن را برای برنامه ششم توسعه و سال آینده واگذار کنند چرا که بودجه‌ای در اختیار دولت نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین