کد خبر: ۲۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲

وزیر اطلاعات به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد

وزیر اطلاعات با حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ‌به سوالات تعدادی از نمایندگان از جمله یونس اسدی، حسنعلی شهریاری و ایرج ندیمی پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدهادی نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه عصر امروز ضمن گرامیداشت روز پدافند غیرعامل و تقدیر کمیسیون از زحمات و تلاش‌های نیروهای پرتلاش حوزه پدافند غیرعامل، وزیر اطلاعات به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سوالات مطرح شده از وزیر اطلاعات، گفت: سوال آقای اسدی در مورد عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان واحدهای تابعه وزارتخانه بود که وزیر اطلاعات در پاسخ سوال را بسیار کلی دانسته و گفت نمی‌دانیم که کدام قسمت وزارتخانه یا کدام واحدهای تابعه نابسامان هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی، بررسی افراط و تفریط‌ها و اصلاح آنهاست و این کار شروع شده است، به کمیسیون گفت که اگر سازمان‌ها یا واحدهایی در وزارت اطلاعات دقیقا در چارچوب شرح و وظایف قانونی خود باشند قطعا افراط و تفریط‌ها و اشکالات مرتفع خواهد شد.

نقوی‌حسینی در مورد سوال شهریاری از وزیر اطلاعات، اظهار کرد: سوال آقای شهریاری در مورد این بود که سپردن مسئولیت‌های کلان کشور با استعلام وزارت اطلاعات انجام می‌شود یا نه، دکتر شهریاری با توضیح مثال‌هایی نسبت به عملکرد برخی مسئولین مرتبط با برخی جریانات‌ مساله‌دار معترض بود و آنها را برخلاف مصالح و امنیت کشور می‌دانست؛ رفت و آمدهای برخی مسئولین به محافل خاص و یا دیدار با برخی افراد را به صلاح کشور نمی‌دانست و معتقد بود که در اینگونه موارد از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود در صورتی که ضرورت این کار احساس می‌شود چرا که به صلاح مصالح کشور و امنیت نظام است.

وی در مورد پاسخ وزیر اطلاعات به این سوال اظهار کرد: آقای علوی در این مورد توضیح دادند که استعلام‌ها کامل و دقیق انجام می‌شود و ارتباط‌های خوبی بین دستگاه‌ها و وزارت اطلاعات وجود دارد، اگر در موارد و مصداق‌های خاصی هم مساله‌ای وجود داشته باشد وزارت اطلاعات نظر خود را اعلام خواهد کرد و از اقداماتی که برخلاف مصالح و امنیت کشور باشد جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ارائه این توضیح که آقای ندیمی دیگر سوال‌کننده از وزیر اطلاعات در جلسه عصر امروز کمیسیون حضور نداشت، در مورد پاسخ وزیر به دو سوال دیگر اظهار کرد: دو سوال‌کننده دیگر از پاسخ‌های وزیر به سوالات خود قانع شدند.

نقوی‌حسینی در پایان اظهار کرد: پس از طرح سوالات، اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را در مورد امنیت کشور مطرح کردند و وزیر توضیحاتی در خصوص مطالب مطرح شده ارائه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین