کد خبر: ۲۱۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
جزئیات قرارداد "بیمه‌ تکمیلی" بازنشستگان تامین اجتماعی

اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین‌اجتماعی از آذر

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از آغاز قرارداد بیمه تکمیلی دانا بازنشستگان این سازمان از ابتدای آذرماه سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری با یک ماه تاخیر اجرایی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی دی تا پایان مهرماه سال جاری برقرار بود، اظهار کرد: قصد داشتیم از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری قرارداد بیمه تکمیلی دانا را منعقد کنیم، اما این موضوع به ابتدای آذرماه سال جاری موکول و با یک ماه تاخیر اجرایی می‌شود.

پوشش مستمری‌بگیران در قالب بیمه تکمیلی با کسر ماهانه 21700 تومان از حقوق مستمری‌بگیران

وی با اشاره به اینکه برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد در بیمه تکمیلی دانا ماهانه به ازای هر فرد 21 هزار و 700 تومان از حقوق بیمه شده کسر می‌شود، گفت: در مجموع فعلا قرار است یک میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گیرند چرا که به علت افزایش قیمت نسبت به سال گذشته احساس کردیم برخی از بازنشستگان نمی‌خواهند تحت پوشش باشند.

بیات افزود: بنابراین میانگین بازنشستگان تحت پوشش را در سال جاری پایین تر از سال گذشته و یک میلیون و 500 هزار نفر در نظر گرفته شد تا هر بازنشسته‌ای که تمایل نداشت، تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار گیرد به کانون‌های مربوطه مراجعه کرده و انصراف دهد.

فرصت 3 ماهه برای انصراف بازنشستگان از بیمه تکمیلی دانا

به گفته رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، در قرارداد بیمه تکمیلی دانا ذکر شده است که بیمه شده سه ماه فرصت دارد از تحت پوشش قرار گرفتن انصراف دهد و در صورت درخواست انصراف مبلغ حق بیمه‌ای که از وی کسر شده به او پس داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بیمه شدگانی که خواستار انصراف از بیمه تکمیلی دانا هستند، می‌توانند به کانون‌ها مراجعه کنند تا ازهمان ابتدای قرارداد هیچ مبلغی به عنوان حق بیمه از آنها کسر نشود، هرچند که علاوه بر این تا سه ماه پس از شروع قرارداد بیمه تکمیلی دانا یعنی ازابتدای آذرماه تا ابتدای اسفندماه سال جاری فرصت دارند برای انصراف اقدام کنند و در صورتی که از آنها مبلغی به عنوان حق بیمه کسر شده باشد به آنها پس داده می‌شود.

چگونگی پوشش بیمه تکمیلی فرزندان بیمه‌شدگان

بیات در مورد جامعه‌ای که می‌تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: خود بازنشسته و همسرش تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار می‌گیرند و بازنشستگان در صورت تمایل برای تحت پوشش قرار گرفتن فرزندان خود با مراجعه به کانون‌های استانی و اعلام رضایت می‌توانند آنها را نیز تحت پوشش قرار دهند.

وی در مورد امکان افزایش ظرفیت یک میلیون و 500 هزار نفری بازنشستگان اظهار کرد: بیمه تکمیلی دانا آمادگی افزایش بیمه شدگان را دارد.

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چرا برخی از کانون‌های استانی همانند تهران و قزوین به صورت جداگانه برای انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی خود اقدام کرده‌اند، گفت: چند تا از استان‌ها با برخی شرکت‌های تجاری وارد مذاکره شده‌اند و باید بدانیم کانون‌های کشور می‌توانند بر اساس تعرفه‌های عادلانه و بسته‌های خدمات درمانی مناسب انعقاد قرارداد کنند، اما تا کنون موردی که به صورت نهایی به عنوان قرارداد امضا شده و به دست کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی رسیده باشد، وجود ندارد.

بیات همچنین در مورد تعلق بخشی از سهام بیمه دانا به سازمان تامین اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین